به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلی اکبر طاهایی شامگاه دوشنبه در کنفرانس خبری با رسانه های جمعی مازندران در ساری افزود : اصولگرایان معتدل شاخه جدیدی نیست ، بلکه قرائت درست اصولگرایی و اصولگرایی اصلاح طلبانه است و مراد این است که اول باید خود و اندیشه خودمان را پویا کنیم.
وی ادامه داد : گفتمان و استراتژی ما حفظ احترام تمامی کاندیداهاست چون همه آنها سرمایه های انسانی و اجتماعی ما هستند و تمامی ستادهای تبلیغاتی فعال برای کاندیداها و یاران آنها برای حماسه حضور مایه گذاشته اند.
طاهایی تاکیدکرد : اصل را باید بر برائت و صدق گفته های نامزدها بگذاریم و این مردم هستند که از بین صالحان به یکی اعتماد بیشتری کرده و با آرای خود اصلح را برمی گزینند.
وی هدایتگران ستاد اصولگرایان معتدل را دوستداران و یاران امام و انقلاب از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری و علی لاریجانی و اصلی ترین دغدغه اشان را مشارکت گسترده مردم در انتخابات معرفی کرد و گفت : زیباترین نمایش پرشور آزاداندیشی ، استفاده از حق رای هر یک از اعضای خانواده است.
طاهایی افزود : اصرار ما بر انتخاب روحانی ادامه پیگیری جریان پیشرفت و برطرف شدن مشکلات است ، برخی ممکن است اظهار کنند اوضاع کسب و کار در کشور نگران کننده است ، رکود و‌ مشکلات اقتصادی داریم و هنوز آثار برجام در بخش بانکداری پدیدار نشده است ، اما به رغم تمام این خرده گیری ها باز برادامه نقش آفرینی روحانی تاکید داریم.
وی تاکیدکرد : پندار ما این است که مصلحت کشور در شرایط پیچیده بین المللی انتخاب دولت روحانی است.
طاهایی گفت : دلایل اقبال به سمت روحانی به معنای آن نیست که دولت روحانی و عملکرد این دولت خالی از نقص است ، اما باید دوباره به روحانی اعتماد کرد.
وی افزود : باید به دستاوردهای دولت در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان و طرح تحول سلامت و هزینه دو برابری دولت و افزایش از هشت هزار میلیارد تومان به 18 هزار میلیارد تومان در این بخش توجه کرد.
او ادامه داد : یکی از دستاوردهای برجسته دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی است ، دور از انصاف است که بگوییم دولت روحانی در این حوزه و برجام هیچ دستاوردی نداشته یا بگوییم آورده ما در حوزه برجام کمتر از آنچه که دادیم ، بوده و یا دانش هسته ای ما مرد.
طاهایی گفت : هر 6 کاندیدا ما را به سوی خدا هدایت می کنند ، اما طریق برخی ریسک بیشتری دارد و ما تصور می کنیم طریق روحانی نزدیک تر و دارای ریسک کمتری است.
** وعده های ناکجاآبادی
استاندار سابق مازندران در مورد وعده های مطرح شده از سوی برخی کاندیداها نیز گفت : پیش نیاز تحقق این وعده های مطرح شده ، ارائه برنامه یا تسلط به برنامه مصوب است.
وی توضیح داد : کشور برنامه مصوب 6 ساله دارد ، رئیس‌ جمهوری جدید می آید پیشنهاد می دهد برای تغییر ، اما اصلاح بندها در گرو رای دو سوم مجلس است که این شدنی نیست.
طاهایی بعضی وعده های برخی نامزدها را متحرکننده توصیف کرد و گفت : از منظر کارشناسان تک تک وعده های مطرح شده از سوی کاندیداها باید به مجلس برود و با دو سوم آرا مصوب شود از سوی دیگر باید منابع و درآمدهای این پیشنهادات نیز تامین شود د.
وی ضمانت اجرایی و لازمه تحقق وعده های مطروحه در مناظرات را نیز ملاحظات قانونی برشمرد و افزود : این گفته ها طرح یک ناکجاآباد است اما حالا که قرار است به ناکجاآباد دل بسپاریم لااقل ناکجاآباد را به دولتی بسپاریم که در این برنامه بوده نه دولت جدیدی که برنامه را نمی شناسد.
** خلاء هویتی برخی در روابط بین المللی
استاندار سابق مازندران گفت : امروز جامعه جهانی دکتر حسن روحانی را می شناسد و به او شیخ دیپلمات می گوید و در آرشیو وزارت خارجه کشورها نام روحانی وجود دارد ، اما برای جامعه بین‌الملل هویت اندیشه ورزی دیگر کاندیداها در حوزه بین الملل و اوضاع پیچیده کنونی مشخص نیست.
وی با اشاره به مناظرات کاندیداها افزود : رئیس جمهور البته در مناظرات لکنت زبان هم دارد ، این دولت می توانست بهتر از این گفتمان های مخالف خود را هدایت و مدیریت کند اما باید توجه داشت که دولت نیز ظرفیت هایی دارد، اما دستاوردهای برجسته دولت باید درست از سوی دولت بازگو شود.
طاهایی گفت : سال گذشته 24 هزار میلیارد تومان به بنگاه ها تسهیلات داده شد اما باز گفته می شود اوضاع کسب و کار به هم ریخته است.
وی افزود : طریقی که کمترین ریسک برای رسیدن به مقاصد انقلاب دارد ، طریق حسن روحانی است.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3005/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.