به گزارش ایرنا، سند 2030 یونسکو در سال 2015 میلادی با عنوان و پوشش سواد و افزایش کیفیت آموزش(سبک زندگی غربی)، با 17 هدف اصلی در سازمان ملل به تصویب رسید و کشورهای عضو ملزم به رعایت آن شدند.
قاسم احمدی روز دوشنبه در همایش روز معلم در سالن همایش اردوگاه شهید رسولی نوشهر اظهار داشت: سند 2030 یونسکو علاوه بر تضاد با آئین و فرهنگ ایرانی و اسلامی با اصل 138 و 152 قانون اساسی کشور نیز مغایرت دارد.
وی تصریح کرد: این سند دارای 17 هدف اصلی و 157 هدف فرعی است که از سال 2015 تا سال 2030 باید در حوزه آموزشی اجرایی شود تا براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به نتایجی همچون پایان دادن به فقر، گرسنگی، ترویج رفاه، تضمین آموزش با کیفیت و دسترسی به آب و منابع انر‍ژی با ساختن شهروند جهانی دست یافت.
وی خاطر نشان کرد: این سند در لفظ زیبا است ولی با توجه به آن که در این سند بر لزوم رفع تفاوت جنسیتی تاکید دارد و اجرای آن در عمل تضاد با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و در نهایت حرکت در مسیر سکولار کردن جامعه است.
وی با اشاره به ضرورت تحصیل 9 سال برای افراد در این سند افزود: در اصل 30 قانون اساسی ایران اسلامی آموزش و تحصیل تا پایان دوره متوسطه رایگان است که این موضع فراتر از سند 2030 جهانی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراتر بودن اجرای نظام آموزشی ایران از سند 2030 گفت: در حال حاضر 101 مدرسه در کشور تنها با داشتن یک دانش آموز فعالیت می کنند و رهبری با تیزبینی خود جلوی اجرا آن را گرفته و در این راستا نیز عملکرد شورای فرهنگی را نیز زیر سئوال بردند.
وی در ادامه با اشاره به 750 هزار نفر خروجی هرسال دانشگاههای کشور و افزایش بیکاری در بین این قشر و در نهایت افسردگی آنها خواستار تحصیل دانش آموزان در شاخه های فنی و حرفه ای شد.
احمدی اظهار داشت: سال آینده 51 درصد دانش آموزان باید در شاخه های فنی و حرفه ای مشغول تحصیل شوند تا با توجه به نیاز بازار کار، افرادی با مهارت لازم جذب کار شوند.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در توسعه پایدار کشور افزود:‌ در این زمینه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرده تا با تغییر محتوای درسی و فضای آموزشی، موجب افزایش تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش و در نهایت شکوفایی کشور شود.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.