عیسی خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ اینکه در این مناظره ها سئوالاتی از نامزدها پرسیده می شود و آنها به جای آن که به پرسش پاسخ دهند ، در مقابل هم جبهه گیری می کنند تا پس از برجسته کردن نقاط ضعف همدیگر بتوانند آرای بیشتری کسب کنند، رویه ای غیرمنطقی و به دور از اخلاق است.
وی ادامه داد : مناظره کنندگان باید بدانند که قرار است یکی از آنها در کسوت رئیس اجرایی کشور قرار گیرد و نباید به جای برخوردهای درست ، اصولی و بیان جملات زیبا ، این گونه همدیگر را مورد آماج رفتارهای توهین آمیز قرار دهند.
این مدرس دانشگاه گفت : وقتی کسی خودش را در سطح انتخاب شدن برای ریاست جمهوری قرار می دهد ، باید از ویژگی های خاص اخلاقی ، فرهیختگی و ‌سخاوت برخوردار باشد و لازم است ضمن نقد وضعیت موجود با رعایت احترام ، برنامه های خودش را هم به صورت شفاف و با در نظر گفتن چارچوب های قانونی و ظرفیت های موجود کشور ارائه کند.
خاتمی افزود :‌ چقدر خوب بود که هر کدام از نامزدها در این مناظره ها به جای آنکه درپی برجسته کردن نقاط ضعف همدیگر باشند، برنامه های جامع و مدونی را در ابعاد مختلف از جمله راهکارهای مناسب در حوزه رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار ، ورزش جوانان ،‌ فرهنگ و دیگر بخش ها ارائه می کردند.
وی ادامه داد :‌‌ بخشی از جامعه که اهل رسانه ، مطالعه و به تعبیری پیگیر رویدادهای سیاسی کشور هستند و مسایل را رصد می کنند ، می دانند در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به کدام یک از نامزدها رای دهند و در واقع از مدت ها قبل تصمیمشان را گرفته اند .
این مدرس دانشگاه گفت :‌ مناظره بیشتر برای کسانی هستند که می خواهند در مدت زمان کوتاه نسبت به نامزدها شناخت پیدا کنند و به آنان رای بدهند ، ولی با اینگونه مناظره ها نمی توان فرد اصلح و دارای برنامه را برای ریاست جمهوری تشخیص داد .
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.
روز جمعه هشتم و 15 اردیبهشت ماه 2 مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد و قرار است سومین مناظره پیش از انتخابات در روز جمعه 22 اردیبهشت ماه برگزار شود.
خبرنگار : ‌مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.