به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید امیر حسینی جو روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود : بر اساس نظر هیات اجرایی و نظارت ، 283 شعبه اخذ رای برای شهرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد 125 شعبه در بخش مرکزی ، 108 شعبه در بخش خرم آباد و 50 شعبه نیز در بخش نشتا مستقر می شود.
وی اظهار داشت : در فرایند اولیه انتخابات تعداد 55 نفر در شهر تنکابن ، 25 نفر در شهر شیرود ، 27 نفر در شهر خرم آباد و 28 نفر در شهر نشتارود ثبت نام کردند که از این تعداد در تنکابن 7 نفر ، در شیرود و خرم آباد 2 نفر و در نشتارود 6 نفر انصراف دادند .
حسینی جو با بیان اینکه نتیجه نهایی تایید صلاحیت شدگان تا پایان وقت اداری امروز ( دوشنبه ) اعلام خواهد شد ، خاطرنشان کرد : نظارت بر سلامت انتخابات شوراها یکی از فصول مهم قانون انتخابات است که باید با ظرافت حساسیت خاص آن مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه طبق ماده 21 قانون انتخابات همه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری برای برگزاری انتخابات هستند ، تصریح کرد : بر اساس قانون فعالیت کارمندان دولت در ستادها در ساعت اداری ممنوع بوده ولی در ساعت غیر اداری بلامانع است .
فرماندار تنکابن به بررسی برخی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت : تاکنون پنج مورد تخلف توسط یکی از سخنرانان دارای جایگاه حقوقی صورت گرفته و در تریبون های مختلف به نفع یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری سخنرانی کرده به فرمانداری گزارش شده که در حال بررسی آن هستیم.
وی در ادامه با هشدار نسبت به ارتکاب به تخلفات انتخاباتی ، یادآور شد : هرگونه تخلفی که از سوی کاندیداهای شورای شهر و روستا صورت بگیرد می تواند در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر گذار باشد بنابراین ضمن رعایت موارد قانونی در برگزاری سالم و شفاف انتخابات نهایت همکاری را داشته باشند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.