عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت:ارتقای مطالبات و توقعات مردم از شورا و شهرداری از دستاوردهای مهم دوره چهارم شورای اسلامی شهر ساری بوده است.

به گزارش ایلنا،جمال باقری در نشست با خبرنگاران به نقش مهم رسانه ها به عنوان جزیی از ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جامعه، به عنوان مهم ترین پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود شکل گیری تشکل ها و احزاب ، دربسیاری از مواقع آنها از این گروه ها ی خاص حمایت می کنند و گروه دیگر در مقابل آنها قرار می گیرند این در حالی است که رسانه بدون مواضع سیاسی ورود پیدا می کنند مگر اینکه آن رسانه از گروهی خاص حمایت کند.

وی افزود:  با توجه به اینکه در دوران کنونی، رسانه ها بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم شده اند و به عنوان یکی از دستگاه های فراگیر و گسترده در دسترس همگان قرار دارند، در چگونگی شکل گیری رفتارهای سیاسی و انتخاباتی موثر و تعیین کننده هستند،امیدوارم در این برهه حساس پیش رو ، رسانه وظیفه ذاتی خودشان را به خوبی ایفا کنند

عضو شورای اسلامی شهر ساری به جایگاه ساری در حوزه اشتغال اشاره کرد وگفت: اشتغال و برنامه ریزی در حوزه جوانان در سطح کلان بر عهده دولت است که باید با برنامه ریزی درست در صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی و...  به این مهم بپردازد، اما مدیران محلی  نیزمی توانند در ایجاد اشتغال با تاسی از فرامین مقام معظم رهبری در راستای تولید و اشتغال سهیم باشند.

وی ، افزود: در سطح کلان این نقد وارد است، آنچنان که شایسته اشت در مبحث اشتغال بر این موضوع توجه نشده است چرا که ما در منطقه ای زندگی می کنیم در حوزه های گردشگری و کشاورزی می تواند اشتغال خوبی را رقم بزند.

باقری ادامه داد: استان مازندران ازمنابع طبیعی و قابل استفاده  فراوانی برخوردار است ، که بیشتر آن آنها در طول سال فقط یکبار کشت می شود بنابراین استفاده بهینه از این امر مستلزم تدابیردولتمردان است .

وی با بیان اینکه ایجاد تفرجگاه ، تغییر ظاهری شهرو تغییر در قوانین  دو موضوع مهم در ایجاد توریسم ، توسعه گردشگری و ارتقاء اقتصاد پایدار بود که در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری ساری قرار گرفت، افزود: ایجاد پارک ملل، پارک بانوان ، پارک سه کوه تپه از پروژه های مهم در راستای جذب گردشگر و توریست بوده است.

باقری بکارگیری ، مهندسین ناظر، کارگران، ناظرین ، استاد کاران را از اقدامات مهم شورا و شهرداری ساری در جهت حمایت از شهروندان ساری عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم تا از ظرفیت نیروهای انسانی مرکز استان هم در جهت حمایت و هم اشتغال در پروژه هایی که در اختیار شهرداری بود بهره گیری کنیم ،با تاکید بر اینکه این روند ادامه خواهد داشت.

وی ، امتداد و تداوم پروژه های نیمه کاره دوره چهارم را و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی را از برنامه های مهم برای دوره بعد شورای شهر ساری عنوان کرد، و افزود: شهرداری ساری در ایجاد بیمارستان نظیر مرکز دیالیزی شهروند، طوبی با دانشگاه علوم پزشکی تعامل خوبی داشته است و برآنیم تا این بخش را به نقطه مطلوب مطابق با نیاز های شهروندان ارتقاء دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی و شهرداری ساری در حوزه عمران شهری اشاره کرد و ادامه داد:  برانیم تا مازندران را به دلیل دارا بودن پتانسیل ها و ظرفیت های مناسب گردشگری با کمک مسئولین به عنوان استان گردشگر و ساری را به هم به عنوان مرکز به شاخص های مطلوب در جذب گردشگر و توریست معرفی کنیم.

وی ، اظهار داشت: در حوزه مراکز تجاری نیز با همکاری و مساعدت بخش خصوصی در جهت جذب مسافر و گرشگر در دست اجرا داریم که می توان به مجتمع دنیای آرزو در مرکز مازندران اشاره کرد.

باقری ، عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کما اینکه بخشی از آنان نیاز به بازبینی دارد، شهرداری درتوسعه فرهنگ با دیگر دستگاه های اجرایی تعامل خوبی داشته است اما ضرورت دارد شهرداری در برخی از موضوعا ت فرهنگی علمی تر وارد شود.

وی در پاسخ به افزایش نیروی انسانی در شهرداری ساری گفت: اشتغال و تعداد نیروی انسانی به دلیل حجم زیاد جویندگان و برنامه ریزی که دولت بایستی داشته باشد که نتواسته به خوبی جوابگوی باشد ، این فشار به دستگاه های محلی وارد شد که شهرداری ساری از این امر مستثنی نبود.

باقری ادامه داد: طبق قانون شورا نمی تواند هیچگونه دخل و تصرفی در حوزه نیروی انسانی شهرداری داشته باشد، اما به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری به لحاظ عرف و مطالبات مردم در حوزه شهری می تواند کمک کند.

وی حضور زنان در پارلمان شهری را خوب ارزیابی کرد و افزود: جامعه و زنان باید به این باور برسند که می توانند نقش ایفا کنند ،و این امر نیز مستلزم علاقمندی، پشتکار و کارایی است چرا که نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند.

باقری درباره ساماندهی کارگران فصلی ، گفت: عدم هماهنگی چند نهاد سبب می شود که این امر تحقق نیابد، چرا که ایجاد مکان کار چندان سخت نیست ، اما قوانین پیش رو گاهی کار دشوارمی کند، کما اینکه متولی ساماندهی این امر بر دوش وزارتخانه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است ، شهرداری در احداث مکان می تواند کمک کند ، اما  ایجاد اشتغال و تامین مطالبات آنان بر عهده این وزارتخانه است.

وی ، انصاف در رقابت انتخاباتی را مهم برشمرد و اظهار داشت: فرد مورد نظر باید خودش را معرفی کند  تا مردم به درستی فرد شاخص  و مورد نظر خودش را معرفی کند.

باقری به کمسیون بهداشت بر محیط زیست در شورای اسلامی اشاره و شکل گیری این کمسیون را مهم برشمرد و گفت: شهرداری ،طبق قانون به عنوان یکی از دستگا ه های همراه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت ، ارتقای کیفی و کمی شهروندان بسیار تاثیر گذار است .

وی، تجهیز و توسعه پارک ها در جهت استفاده بهینه جوانان،برگزاری جشن در جهت ایجاد شادابی و ارتقاء نشاط شهروندان را از جمله عملکردهای شورا و شهرداری ساری عنوان کرد و ادامه داد: گرچه متولی نشاط جوانان ، دولت است اما به دلیل ضعف دولت مدیریت شهری در این حوزه ورود پیدا می کند.

باقری ،گفت: گرچه در این حوزه نقدهایی بر ما وارد بود ، اما گاهی با برگزاری مسابقات ورزشی از جوانان خواسته می شد تا در آن حضور پیدا کرده ضمن تخلیه انرژی از شور و نشاط هم برخوردار شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری ، اظهار داشت: برغم برخی مشکلات ، برگزاری کنسرت، شبهای سکوت ، برنامه های عزاداری ، سراهای تداوم از جمله اقدامات مدیریت شهری بوده است.

باقری با اشاره به کارخانه زباله سوز و مدیریت پسماند ، گفت: احداث کارحانه نیروگاه زباله با ظرفیت 450 تن زباله در شهرک صنعت شماره 1 ساری در دست احداث است ، که سه خط 150 تنی ، تجهیزات کارخانه حمل شده و در این شهرک مستقر است و مقرر شد چند ماه آتی کل سازه  ها در این مکان جانمایی می شود وبا اتمام این پروژه ، معضل حمل و دفع مشکل زباله در منطقه کیاسر حل می شود.

وی ارتقای مطالبات شهروندی را از دستاوردهای مهم شورای چهارم دانست و ادامه داد: شهرداری ساری اقدامات خوبی را در حوزه عمرانی و فرهنگی داشته است اما به نظر من اگر ما شروع همزمان پروژه ها را نداشتیم و نخست پروژه ای را تمام کرده و بعدی را شروع می کردیم ، بهتر بود.

باقری نشاط عمومی جامعه و احساس رضایتمندی در این دوره بالا بوده است، هر چند در بخش هایی نارضایتی های وجود داشته است ضمن اینکه تدوام عملگرایی شعار من در این دوره از انتخابات است، چرا خیلی از پروژه های نیمه تمام ما هنوز است که باید برای ادامه آن در دوره بعد شورا تلاش کنیم .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.