به گزارش ایرنا،مرتضی شهید زاده عصر روز شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران افزود : براساس برنامه 85 درصد از تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح های آبیاری نوین به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
وی اضافه کرد : کشاورزان صرفا 15 درصد از اعتبار مورد نیاز برای اجرای آبیاری نوین را در قالب سهم آورده باید تامین کنند.
شهیدزاده اظهارداشت : در سال گذشته هم 300 میلیون دلار تسهیلات بلاعوض برای اجرای این طرح در اختیار کشاورزان کشور قرار داده شد.
وی پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح های کشاورزی را بدون توجه به محدودیت های مالی و اعتباری از برنامه های بانک کشاورزی در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید اعلام کرد. مدیرعامل بانک کشاورزی افزود : وزارت جهاد کشاورزی برنامه این بانک را پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح ماهی در قفس، طرح های گلخانه ای و مکانیزه کردن ماشین آلات کشاورزی قرار داده و بانک کشاورزی نیز این دستورالعمل را اجرایی کرده است.
شهیدزاده سود تسهیلات پرداختی برای اجرای این طرح ها را 15 درصد اعلام کرد.
وی توجه به دستورالعمل بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات با رعایت منابع و مصارف را ضروری دانست و اضافه کرد : بانک کشاورزی در راستای سیاست دولت تدبیر و امید برای حمایت از تولید محصولات داخلی منابع ارزی پرداخت می کند و در مازندران نیز این برنامه عملیاتی می شود. مدیرعامل بانک کشاورزی گفت که درمازندران این بانک ، تسهیلات ارزی مورد نیاز برای پایانه صادراتی را تامین می کند.
شهیدزاده عملیاتی کردن طرح های مصوب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های الویت دار بانک کشاورزی اعلام کرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی برای حضور در نشست مدیران امور شعب بانک کشاورزی استان های کشور که در بابلسر جریان دارد به مازندران سفر کرد.
مرتضی شهیدزاده در سفر به مازندران همچنین در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ساری که رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشت،شرکت کرد.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.