به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این نمایشگاه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه هایی نظیر غنی سازی ، نیروگاههای هسته ای و تحقیقاتی ، اکتشاف و استخراج ، سوخت هسته ای، پسمانداری ، کشاورزی و پزشکی هسته ای به نمایش گذاشته شده است.
نسل های مختلف ماشین های سانتریفیوژ ، سانتریفیوژ توبولار تولید واکسن و سیمیلاتور آموزشی UTRS هم در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدگنندگان قرار گرفته است .
این نمایشگاه از امروز به مدت پنج روز برای بازدید اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان علاقه مند به آشنایی با دستاوردهای انرژی اتمی کشور برپاست.
رئیس دانشگاه مازندران در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت : در این نمایشگاه چرخه کامل غنی سازی اورانیوم به نمایش گذاشته شده است .
سیدخلاق میرنیا افزود : هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی دستاوردهای صلح آمیز هسته ای برای تمام ایرانیان است و همه مردم ایران باید ببینند که انرژی هسته ای ما صلح آمیز است و دشمن تنها با جنگ رسانه ای به دنبال ایران هراسی بوده است.
وی بیان داشت : به طور قطع افکار عمومی با دیدن این صنعت بومی به خود می بالد و برای جوانان ما یک انگیزه و محرک خوبی می شود تا به دنبال علم و دانش روز بروند و همه با تلاش بتوانیم بار دیگر جایگاه اول علمی را در سطح جهان از آن خود کنیم.
میرنیا گفت : دولت تدبیر و امید توانست با مذاکره و دیپلماسی قوی ضمن به رسمت شناساندن حق هسته ای کشورمان ، سایه شوم تحریم را از سر کشور رفع کند که این اقدام بسیار ارزشمند است .
وی افزود : تردیدی نداریم که در آینده انرژی های نو و جایگزین همانند هسته ای ، بادی و خورشیدی حرف اول را خواهند زد و ما باید تلاش کنیم تا از این گردونه عقب نمانیم.
رئیس دانشگاه مازندران اظهار داشت : این نمایشگاه فرصتی برای بهره مندی 14 هزار دانشجوی دانشگاه مارندران و 200 هزار دانشجو در حال تحصیل در استان مازندران است .
دانشگاه مازندران دارای 14 هزار دانشجو است که از این تعداد 200 دانشجو در رشته فیزیک هسته ای تحصیل می کنند.
سی و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه تهران برگزار شد و پیش از آن هم دانشگاههای مختلف کشور از جمله شاهرود، دانشگاه سمنان، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه بیرجند و ... میزبان این نمایشگاه بودند .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.