به گزارش خبرنگار ایرنا ، این طرح از سال گذشته و به همت کمیته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بیمارستان امام علی(ع) آمل به اجرا درآمد و پیش از این دو دوره آزمون داخلی در بیمارستان های استان برگزار شد.
نفرات برتر آزمون علمی و عملی احیای نوزادان در زمان تولد که بیمارستان های استان برگزار شده بود امروز در مرحله استانی به میزبانی بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی(ع) آمل با هم رقابت کردند.
بیمارستان امام علی (ع) آمل تنها مرکز تخصصی زنان و زایمان شهرستان های غربی مازندران محسوب می شود.
رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی (ع) آمل در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت :در این دوره 27 نفر از پرستاران و ماماهایی که ازبیمارستان های استان در مراحل قبلی حایز رتبه های برتر شده بودند، ابتدا در آزمون علمی به 30 سئوال درخصوص حاملگی های پرخطر و نوزادان نیازمند احیاﺀ و احیاء پیشرفته نوزاد با هم رقابت کردند.
دکتر فرامرز اکبری افزود : در بخش دوم این آزمون با حضور پزشکان متخصص زنان وزایمان و عضوکمیته زایمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدامات عملی احیا با رقابت فردی شرکت کنندگان برگزار شد.
وی گفت : عمده مشکلات نوزادان در لحظه‌ تولد مشکلات ریوی ناشی از خارج نشدن کامل آب از ریه و موارد مرتبط است و با این حال ، احیای به موقع و صحیح نوزاد به علت حساس بودن بافت مغزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
او افزود : احیای صحیح و به موقع می‌تواند از آسیب‌های مغزی شدید و در پی آن فلج و معلولیت‌های دائمی جلوگیری کند و در هزینه‌های تحمیلی فراوان صرفه‌جویی می‌شود.
اکبری گفت : باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی درست درجهت ارتقا کیفیت احیا نوزادان و نیز کاهش مرگ و میر ناشی در زمان تولد پیشگیری کرد.
** تولد سالانه حدود پنج هزار نوزاد در بیمارستان امام علی آمل
رییس بیمارستان آموزشی ودرمانی امام علی(ع) آمل به تولد سالانه حدود پنج هزار نوزاد در این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت : این تعداد حدود 25 تا 30درصد کل نوزادان مازندران را شامل می شود.
وی تعداد تخت های مراقبت های ویژه نوزادان در این مرکز درمانی را 16 تخت اعلام کرد و افزود : برای توانمندسازی پرسنل این بخش با بهره برداری از ساختمان جدید درحال ساخت ، تعداد تخت های مراقبت های ویژه نوزادان در این مرکز درمانی به حدود 30 تخت افزایش خواهد یافت.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.