به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره گل و گیاه زینتی در مجموعه مروارید سبز رامسر افزود : مازندران به خاطر آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز مکان مناسبی برای تولیدات انواع گل و گیاهان زینتی است به همین خاطر تولیدکنندگان و مسئولان باید به دنبال صادرات این محصول علاوه بر کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال بازارهای اروپایی باشند.
وی افزود : برای دستیابی به این مهم باید در مرحله اول به دنبال استاندارسازی جهانی تولیدات گل و گیاه باشند تا محصولات گل و گیاه این منطقه بدون هیچ مشکلی برای ارز اوری به این کشورهای صادر شود.
استاندار مازندران بر تشکیل تعاونی های قوی در بخش تولیدات گل و گیاه در منطقه تاکید کرد و گفت : تعاون های قدرتمند در این زمینه می تواند بستر را برای هم تولید و هم صادرات محصولات منطقه به خارج از کشور فراهم کند.
وی افزود : ضمن اینکه امکان تولید انواع گیاهان دارویی وجود دارد و در این بخش نیز می توان برنامه ریزی مناسب کرد.
فلاح با بیان اینکه شهر رامسر به عنوان عروس شهرهای مازندران بر سر زبانهای مردم دنیا است گفت : برای استفاده از این ظرفیت شهرستان رامسر می توان نمایشگاه دائمی گل و گیاهان زینتی در این شهرستان دایر نمود .
وی افزود : استان مازندران و شهرستان رامسر سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است و از این طریق نیز می توان صنعت گل وگ یاه را به دنیا معرفی کرد.
استاندار مازندران همچنین آمادگی استانداری را برای بررسی موانع و مشکلات صادرات گل و گیاه به کشورهای مختلف اعلام کرد.
در پایان این جشنواره از صاحبان 13 غرفه برتر با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل شد.
تمایشگاه گل و گیاهان زینتی روز دوشنبه هفته جاری با حضور جمعی از محققان داخلی و مهمانان خارجی در مجتمع مروارید سبز رامسر آغاز به کار کرد.
این سمپوزیوم با هدف ایجاد تعامل سازنده میان دانشجویان ایرانی و محققان برجسته خارجی و گسترش همکاری های علمی میان ایران و کشور های صاحب نام در گل و گیاه برگزار شد.
در این سمپوزیوم 25 مهمان خارجی از کشورهای امریکا ، روسیه، آلمان ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند ،ژاپن و چین و جمعی از محققان و اساتید داخلی حضور داشتند.
در مدت سه روز برگزاری این سمپوزیوم 30 سخنرانی ، 28 مقاله و 41 پوستر از سوی محققان داخلی و خارجی ارائه شده است.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1502/6515/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.