تعطیلی کارخانجات، بیکاری، اعمال قانون هدفمند کردن یارانه ها از جمله خسارت های ناشی ازدولت قبل بوده است.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی در گردهمایی ستادهای کارگری 26 گانه به همراه روسای تشکل های عالی کارگری و بازنشستگی مازندران بااشاره به اینکه کارگری را از پارس توشیبای رشت شروع کرده است، اظهار داشت: به نمایندگی از کارگران و بازنشستگان جامعه کارگران مازندران حمایت خود را از آقای روحانی اعلام می کنم.

وی افزود: افتخارمی کنم به عنوان نماینده قانونی کارگران و بازنشستگان اعلام موضع می کنم و به عنوان سفیر کارگران در کشورهای اروپایی و آفریقایی صدای مظلومانه کارگران و انقلاب ولایتمدار ایران اسلامی را به سمع کارگران دنیا رساندم.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه برغم مشکلات موجود در حوزه کارگری خرید زائر سرا با اعتباری بالغ بر 50 میلیون در مشهد مقدس در دستور کار قرار دارد، گفت: کارگران و بازنشستگان حوزه کارگری می توانند از این زائرسرا بهره مند شوند.

وی افزود: با 54 سال سن سابقه کار در استان مازندران و همراه و همدل با کارگران در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت خون شهدا حمایت خودم را از دولت تدبیر و امید اعلام می کنم و در جهت موفقیت و تحقق این خواسته از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم.

دریابیگی با اعلام اینکه جامعه کارگران و بازنشستگان به عنوان قشری که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اثر گذاری داشتند، گفت:تجربه نشان داده است که کاندیداهایی که مورد حمایت این قشر قرار می گیرند اقبال خوبی برای بدست آوردن کرسی شورا یا مجلس را دارند.

وی با اشاره به عملکرد دولت خاتمی ، افزود: در این دوره از دولت تورم 11.5 درصد و نرخ بیکاری 10 درصد بوده است که با ذخیره ارزی 47 میلیارد دلار تحویل دولت نهم داده شد.

دریابیگی ادامه داد: در دولت آقای احمدی نژاد، تورم به 47 درصد افزایش یافت که اثرات منفی ناشی از این تورم در وحله نخست گریبان گیر کارگران شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به مشکلات دولت نهم و دهم در حوزه های مختلف، افزود: تعطیلی کارخانجات، بیکاری، اعمال قانون هدفمند کردن یارانه ها از جمله خسارت های ناشی ازدولت قبل بوده است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد از کارخانجات در دولت قبل تعطیل شد، اظهار داشت: افزایش تورم از معضلات این دولت بوده که تلاش و درایت دولت یازدهم تورم کاهش پیدا کرد.

دریابیگی با بیان اینکه در چهار سال گذشته کشوری مخروبه و ویرانه از دولت قبل به دولت یازدهم منتقل شد، افزود:برغم همه تنگناها و مشکلات ، دولت توانست در تولید، اشتغال، و رشد اقتصادی به شاخص خوبی دست پیدا کند.

وی هدفمند کردن یارانه ها را نوعی عوام فریبی دانست و عنوان کرد: با سوء مدیریت و سیاست های غلط دولت گذشته ،دستمزد یک میلیونی کارگران به کمتر از 300 هزار تومان کاهش یافت.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ،توجه به معیشت کارگران و بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی، ایجاد اشتغال و تولید، جلوگیری از واردات خارجی را  مهمترین دغدغه در این حوزه برشمرد و بر مرتفع شدن آن تاکید کرد.

 دریابیگی در ادامه افزود: امیدواریم دولت روحانی در جهت عدالت اجتماعی و عزت ایران اسلامی با تاسی از فرامین مقام معظم رهبری به نتیجه مطلوب و حضور دوباره دست پیدا کند.

وی افزود: مازندران با دارا بودن 120 هزار کارگردر مازندران ، 65 دصد از حداقل حقوق برخوردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.