رضا نیسانی روز چهارشنبه در اولین روز از دهمین کنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق درعملیات در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر افزود: اگر می خواهیم ایران را بسازیم باید دیوارهای تعصب را کنار بزنیم و همانطوریکه کشورهای دیگر از ما یاد می گیرند و به پیشرفت رسیدند ما هم از آنان بیاموزیم و در پیشرفت کشور بکاربگیریم.
وی اظهارداشت: دنیا به سرعت در حال عوض شدن است و ما هم باید از پوسته خود خارج شده و در راستای پیشرفت و توسعه قرار بگیریم و شرایط کنونی جهان به گونه ای است که همه از کودک تا پیرمرد در حال مطالعه و کسب علم از طریق کتاب، کامپیوتر و موبایل هستند.
وی گفت: آموزش اگر با تحولات زمان همراه نباشد خلاء فهم بوجود می آورد و به هیچ عنوان ما نباید از زمان عقب بمانیم و همگام با زمان باید پیش برویم.
نیسانی که قبل از این مدیر یکی از بخش های بوئینگ بوده ، بیان داشت: کشورهایی همانند ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شده بودند اما با تلاش و کار و بهره گیری از تکنولوژی های روز امروز جزو کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا هستند.
وی گفت: به هیچ عنوان با بیان کلمات هیچ کشوری به جایی نخواهد رسید و علم و مطالعه بدون عمل هیچ فایده ای برای کشور در برنخواهد داشت.
وی بیان کرد: کشورهای همسایه ما همچون امارات، قطر و ترکیه به پیشرفت های خوبی رسیدند و ما نباید از این غافله عقب بمانیم و یکی از مشکلات کشور ما این است که کار به دست افراد غیر متخصص داده می شود وجامعه ای که می خواهد به پیشرفت وتوسعه برسد با پارتی و باند بازی نمی شود این کار را انجام داد.
مدیر پیشین و مشاور فعلی شرکت بوئینگ آمریکا افزود: دل تمام ایرانیان مقیم خارج از کشور برای ایران می طپد و دوست دارند به هر شکل ممکن ایران به موفقیت های بزرگ دست یابد.
دهمین کنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق درعملیات در دانشگاه مازندران صبح امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی در بابلسر آغاز شد.
320 مقاله در این کنفرانس پذیرفته شده که از این تعداد 180 مقاله به صورت سخنرانی و 140 مقاله به صورت پوستر برای مدت 2 روز در دانشگاه مازندران ارائه می شود.
مدل سازی مالی، اقتصاد ریاضی و نظریه بازی، مکان یابی ، حمل و نقل و لجستیک، بهینه سازی و تصمیم گیری چند معیاره، تصمیم سازی بهینه در سیستم های بانکی، مدیریت تولید و زنجیره تامین، مدیریت و تحلیل ریسک، تصمیم سازی بهینه در صنعت گردشگری، روش های ابتکاری و فرا ابتکاری و غیره از محورهای این همایش است.
در این کنفرانس بین المللی 18 مهمان برجسته علمی از کشورهای آلمان، هند، لهستان، چک، سوئد، استرالیا، اسلواکی، روسیه، ایتالیا، چین و آمریکا حضور دارند.
این کنفرانس با مشارکت دانشگاه هایی همچون دانشگاه صنعتی شریف ، صنعتی امیرکبیر ، تهران ، فردوسی مشهد ، دانشگاه گیلان ، صنعتی شیراز ، دانشگاه کرمانشاه ، دانشگاه تبریز ، دانشگاه سمنان ، دانشگاه مازندران ودانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار خواهد شد.
دهمین کنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق درعملیات از امروز چهارشنبه در دانشگاه مازندران آغاز شد و تا عصر فردا با برگزاری مراسم اختتامیه در بابلسر ادامه دارد.
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده :سید محسن حسن نیا
/1899/7343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.