نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی مردم شهرستان ساری گفت:بانوان نقش بسزایی در جامعه و محیط اجتماعی دارند و هر کجا را نگاه کنیم می بینیم که بانوان در همه عرصه ها حضور دارند و دوشادوش مردان حرکت می کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حسین روزبهی چهره شاخص اصلاح طلب و فرهنگی کشور در  گردهمایی جمعیت زنان مسلمان نواندیش ساری و جمعی از نخبگان فرهنگی، که به مناسب گرامیداشت مقام معلم برگزار شد،ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری گفت :هفته معلم حقیقتا یادآور نقش ارزشمند معلمان و مربیان در حفاظت و صیانت از علم و فرهنگ است .

روزبهی هفته معلم را هفته ستایش از علم ، تعلیم و تربیت ، نمایش منزلت و فضلیت معلم در جامعه عنوان کرد و افزود: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.

وی از استاد شهید مطهری ،مرد اندیشه ،فکر و قلم و تحقیق نام برد و بیان داشت: حقیقت هفته معلم ، یادآور درست اندیشدن ، درست عمیق و دقیق فکر کردن است .

این فعال فرهنگی تاکید کرد:اگر ما بخواهیم واقعا نسل پویا ، نمونه ، الگویی و خلاقی داشته باشم آن نسل باید در دست و دامن معلمان و اساتید ما پرورش پیدا کنند.

روزبهی ادامه داد :در حقیقت امروز آموزش و پرورش و دانشگاههای ما آیینه تمام نمای فردای این جامعه هستند.

وی با بیان اینکه جایگاه پرورش نیروی انسانی در مدارس و دانشگاهها است ، گفت :بنابراین نقش معلمان می تواند بسیار کلیدی و تاثیر گذار باشد .

 روزبهی  با بیان اینکه آموزش مبنای توسعه است  و سرمایه های انسانی در دنیای امروز ارزشی گرانبها تر از ثروتهای طبیعی و زیر زمینی پیدا کرده اند خاطر نشان کرد:نیروی انسانی است توسعه متوازن، پایدار و همه جانبه را توسعه می هد.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی مردم شهرستان ساری در ادامه از جسارت  حضور خانها  بلاخص حضور ماه سلطان کاشی ،دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش مازندران در عرصه انتخابات شورای شهرساری ابراز خرسندی کرد و گفت: 50 درصد از آحاد مردم زنان هستندو توسعه پایدار بدون مشارکت آحاد مردم اتفاق نمی‌افتد.

روزبهی از کاشی بعنوان انسانی پرتوان ،‌با هوش ،‌باصداقت و مدیر و مدبر نام برد و تاکید کرد :ما در شورا کسانی می خواهیم که مدیر باشند ،‌متخصص و سیاسی باشند اما کار سیاسی نکنند.

وی ادامه داد :اگر سیاسی نباشند ،در معرض خطرناکترین دامها و تله ها قرار می گیرند .

این فعال سیاسی گفت : کسانی باید به شورا راه یابند که چشم و دلشان سیر و دستشان پاک باشد و سیاست را بشناسد.

وی خاطر نشان کرد: آن کسی که سیاست را بشناسد هرگزدر برابر قدرتهای بزرگ تر از قانون تسلیم نمی شود.

روزبهی وظیفه شوراها را نظارت بر عملکرد شهرداری ها دانست و عنوان کرد :در این عرصه نیازمند افرار جسور و شجاع هستیم .

 این فعال اصلاح طلب افزود:زنان امروزه با شکاف معنی‌دار از حیث دسترسی به موقعیت‌ها، امکانات و فرصت‌های توسعه مواجه هستند. شوراها می‌توانند بخشی از این شکاف را پر کرده و به دلیل تاثیر همه‌جانبه بر توسعه کشور این مشکل را حل کنند.

وی گفت :بانوان نقش بسزایی در جامعه و محیط اجتماعی دارند و هر کجا را نگاه کنیم می بینیم که بانوان در همه عرصه ها حضور دارند و دوشادوش مردان حرکت می کنند.

 وی افزود: توانمندی بانوان درعرصه های مختلف و ارائه خدمات بهتر هم در زندگی شخصی و هم در عرصه اجتماعی قابل تقدیر است.

این فعال فرهنگی بین کرد: امیدواریم زنان همان گونه که در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور گسترده ای دارند ،در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز حضور پررنگی از خود به نمایش بگذارند.

روزبهی همچنین با اشاره به نقش زنان در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد: هرچه زنان مشارکت بیشتری در اداره شهرها داشته باشند، فضای شهر نیز برای فعالیت های آنان بیشتر آماده خواهد شد

وی در پایان با تاکید بر اینکه حضور زنان می‌تواند به منظور سالم‌سازی عرصه مدیریت شهری مناسب باشد، گفت: بخشی از شوراهای شهر ما در حلقه‌ای گرفتار شده‌اند که نه تنها به توزیع عادلانه منابع نینجامید بلکه باعث پرورش رانت و فساد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.