نماینده ولی فقیه در مازندران وی با تاکید بر اینکه تقوا و علم به عنوان دو بال تعلیم و تربیت بایستی در دانش آموزان به خوبی تقویت شود، افزود: بنابراین معلم به عنوان الگوی در دسترس دانش‌آموز، نقش بسیار حساسی در رفتار او دارد.

به گزارش ایلنا،آیت الله نورالله طبرسی در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و کارکنان این نهاد تربیتی ضمن تبریک ایام شعبانیه ، روز کارگر و معلم ، اظهار داشت: نقش معلم به‌عنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد و اینکه معلم در رشد و پرورش دانش‌آموزان، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: جهان از چهار گروه ، جمادات، نباتات، حیوانات و انسان تشکیل شده است که در میان آنها انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارای فهم و درک بوده و نقش مهمی درجامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ،گفت: هر چقدر درک و فهم و علم انسان بیشتر باشد ، منزلتش در جامعه نیز بیشتر خواهد بنابراین چنانچه انسان در این موارد غفلت کند و وزن انسان در فهم و درک کاهش پیدا کند ، سقوط می کند.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه علم موجب ارتقای انسان در جامعه می شود، گفت: انسان با دانسته های علمی که نشات گرفته از عقل و فهم باشد به راحتی می تواند به مجهولات عالم دسترسی پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه امکانات مدرسه و تعلیم و تربیت بیت المال است، ادامه داد: چنانچه دانش آموزان و معلمان از این شرایط به خوبی بهره گیری نکنند مثل این می ماند که خیانت کرده ایم.

آیت الله طبرسی  علم همراه با طهارت، تقوا و خداپرستی را برترین علم دانست و گفت: در اسلام علم و مکان محدود نیست ، آنچه که علم را محدود می کند تقوا ست که باید معلمان آن را پیشه خود در امر آموزش و تعلیم و تربیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا و علم به عنوان دو بال تعلیم و تربیت بایستی در دانش آموزان به خوبی تقویت شود، افزود: بنابراین معلم به عنوان الگوی در دسترس دانش‌آموز، نقش بسیار حساسی در رفتار او دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت:امید است متولیان امر تعلیم و تربیت در کشور ما به اهمیت موضوع توجه لازم و کافی داشته باشند و با تقویت‌ نهادهای تربیت معلم، معلمان ورزیده، با دانش و متدین تحویل مکاتب دهند و معلمان عزیز هم به خطیر بودن مسئولیت ‌شان ملتفت باشند و آنگونه که باید ایفای نقش کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.