مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه 123 مدرسه کمتر از 10 دانش آموز در استان مازندران فعالیت می کنند، ادامه داد: 121 کلاس در مناطق محروم مازندران راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا،سید علی قاسمی در دیدارکارکنان آموزش و پرورش با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهارداشت:تقارن روز معلم با سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری به عنوان کسی که شاگردان زیادی را در جامعه دینی تربیت کرده است جای بسی مباهات و خوشحالی است.

وی با اشاره به ایجاد فرصت برابر در مدارس ،افزود:ایجاد فرصت برابر و عدالت محور در حوزه آموزش برای تمامی دانش آموزان از برنامه های مهم این نهاد در دولت تدبیر و امید است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه استقرار عدالت در رفتارهای شخصی و اجتماعی در حاکمیت جامعه به تربیت آن جامعه بستگی دارد،ادامه داد:معلمان موجب دوام و احیای عدالت در جامعه هستند.

قاسمی با تشریح عملکرد آموزش و پرورش مازندران و ساماندهی نیروی انسانی ، گفت: مازندران  بیش از 500 هزار دانش آموز و 38 هزار معلم رسمی ، 650 مدرسه غیر دولتی  و 5هزار معلم غیر رسمی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سرشماری نفوس و مسکن، استان مازندران بالاترین نرخ باسوادی را به خود اختصاص داده است، افزود: نرخ باسوادی در دولت تدبیر و امید بیش از 2 و نیم درصد افزایش داشته است.

قاسمی با اعلام اینکه99.98 درصد دانش آموزان در مدارس ابتدایی استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: سال 92 ، 43 درصد دانش آموزدر مدارس پیش دبستانی بودند که اکنون بیش از 80 درصد در پیش دبستانی های مازندران تحصیل می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ،اظهار داشت: 99.80 درصد تحت پوشش تحصیلی در مدارس مازندران قرار دارند.

قاسمی با اشاره به اینکه در گذشته حد نصاب تشکیل یک کلاس 15 نفر بوده است ، گفت:در دولت تدبیر و امید برغم شرایط سخت مالی حد نصاب برای تشکیل کلاس محاسبه نمی شود با تعداد یک نفرهم کلاس برگزارمی شود.

وی با اعلام اینکه 123 مدرسه کمتر از 10 دانش آموز در استان مازندران فعالیت می کنند، ادامه داد: 121 کلاس در مناطق محروم راه اندازی شد.

قاسمی از اختصاص 81 پست به راهوران آموزشی در مازندران خبر داد و گفت: در تمامی مناطق آموزش و پرورش پژوهش سرای دانش آموزی راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی 220 مدرسه پژوهش محور در مازندران ، افزود: یکهزارو 336 مدرسه نماز جماعت در آن اقامه می شود.

قاسمی با اعلام اینکه  برای نخستین بار 2 هزار یادواره با محوریت 2 هزار شهید معلم و دانش آموز در مازندران برگزار شد، گفت: 16 هزار دانش آموز طی دو سال گذشته  با افزایش 4 برابری در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به شرکت 200 هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی اشاره کردو افزود: 400 مدرسه استان به میزان 40 درصد از حیاط پویا و با نشاط شدند.

وی با اعلام اینکه 150 هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی(تربیت بدنی) شرکت کردند، ادامه داد: 260 دانش آموز برای اوقات فراغت در ایام تابستان ساماندهی می شوند.

قاسمی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، 28 دارالقرآن در شهرهای مازندران راه اندازی شد ضمن اینکه 50 درصد از دانش آموزان در مسابقات قرآن و فرهنگی شرکت می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.