رئیس دانشگاه مازندران روز دوشنبه در نشست خبری بیان کرد: دانشگاه مازندران میزبان سی و هشتمین نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای هسته ای کشور در هفته اینده است.
سید خلاق میرنیاء افزود: در این نمایشگاه پروسه کامل غنی سازی به نمایش گذاشته می شود که برای دانشجویان و علاقمندان می تواند بسیار مطلوب باشد.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی دستاوردهای صلح آمیز هسته ای برای تمام ایرانیان دانست و اظهارداشت: همه مردم ایران باید ببینند که انرژی هسته ای ما صلح آمیز است و دشمن تنها با جنگ رسانه ای بدنبال ایران هراسی بوده است.
میرنیاء افزود: به طور قطع افکار عمومی با دیدن این صنعت بومی به خود می بالد و برای جوانان ما یک انگیزه و محرک خوبی می شود تا بدنبال علم و دانش روز بروند و همه با تلاش بتوانیم بار دیگر جایگاه اول علمی را در سطح جهان از آن خود کنیم.
وی گفت: دولت تدبیر و امید توانست با مذاکره و دیپلماسی قوی ضمن حفظ این انرژی مهم و صلح آمیز، سایه شوم تحریم را از سر کشور رفع کند که این اقدام بسیار ارزشمند می باشد.
وی بیان کرد: تردیدی نداریم که در آینده انرژی های نو و جایگزین همانند هسته ای، بادی و خورشیدی حرف اول را خواهند زد و ما باید تلاش کنیم تا از این گردونه عقب نمانیم.
رئیس دانشگاه مازندران اظهارداشت: این نمایشگاه فرصتی برای بهره مندی 14 هزار دانشجوی دانشگاه مارندران و 200 هزار دانشجو در سطح استان می باشد.
دانشگاه مازندران دارای 14 هزار دانشجو است که از این تعداد 200 دانشجو در رشته فیزیک هسته ای تحصیل می کنند.
سی و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای ایران از16 اردیبهشت ماه جاری به مدت پنج روز در دانشگاه مازندران برگزار می شود.
دانشگاه مازندران در شهر ساحلی بابلسر واقع است.
خبرنگار:فریبرز سیفی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.