به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور روز دوشنبه در آئین آغاز بکار نمایشگاه گل و گیاه در رامسر افزود : در سطح استان مازندران یک هزار و 10 هکتار فضای گلخانه ای وجود دارد که از این میزان 760 هکتار ان گلخانه فضای باز و بقیه مسقف هستند.
وی گفت : باید از این فضای تولیدی منحصر به فرد در استان مازندران برای بخش تولیدات بهترین بهره برداری کرد.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران همچنین به ظرفیت های بالای تولیدات گل و گیاه در مازندران بویژه در غرب این استان اشاره کرد و گفت : رامسر با توجه به ظرفیت بالای این بخش می تواند با کمک مسئولان و بخش خصوصی این صنعت را به سرمنزل مقصود برساند.
خیریانپور در ادامه به زمین های حاصلخیز ، پرورش آبزیان ، جاذبه های توریستی و .. اشاره کردو گفت : از همه این فرصت ها باید برای سرمایه گذاری و توسعه استان بهره برداری کنیم.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان اینکه 8 .7 درصد از محصولات کشاورزی و شیلاتی کشور در این استان تولید می شود گفت : مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی حایز رتبه نخست کشور است.
خیریانپور گفت : این همه امکانات خدادادی ، وجود 3 بندر ، 3 فرودگاه و 300 کیلومتر راه اهن و مهمتر از همه نزدیکی به پایتخت و کشورهای حاشیه دریای خزر این استان را به عنوان یکی از استان های راهبردی کشور مطرح کرده است.
به گفته وی، باید از همه این ظرفیت ها برای توسعه و رفع مشکلات بیکاری در این استان استفاده کنیم.
فرماندار شهرستان رامسر هم گفت : این شهرستان به خاطر داشتن آب و هوای منحصر به فرد و ظرفیت های تولید گل و گیاه می تواند مکان مناسبی برای ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه باشد.
محمد آزاد افزود: این شهرستان علاوه ظرفیت تولید انواع گل و گیاه ، مهد گیاهان دارویی بویژه گل گاو زبان در کشور است.
وی افزود : همه ساله جشنواره ملی گل گاوزبان با حضور مسئولان ، اندیشمندان و مردم در این شهرستان برگزار می شود.
نمایشگاه گل و گیاهان زینتی روز دوشنبه با حضور 125 نفر از محققان داخلی و مهمانان خارجی در مجتمع مروارید سبز رامسر آغاز به کار کرد.
همچنین نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی قرار است از فردا با حضور مهمانان خارجی و داخلی در تالار هتل رامسر آغاز شود.
مهمانان خارجی شرکت کننده در این سمپوزیوم از کشورهای امریکا ، روسیه، آلمان ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند ،ژاپن و چین هستند.
نمایشگاه و سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی رامسر تا 14 اردیبهشت ماه در رامسر برپا است.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی **انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/16027515/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.