عیسی قاسمی طوسی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، حوزه هنری و دیگر دستگاه های مرتبط باید برنامه های شاد و نشاط آور مشروع نظام را در استان مازندران گسترش بدهند.
وی با بیان اینکه ضعف نداشتن جامعه شاد به مشکلات بیکاری و اقتصادی بر نمی گردد، اظهار داشت: امروز در بین کارکنان دولت، شرکت ها و واحد های تولیدی ، دانش آموزان و معلمان که دارای شغل و درآمد هم هستند، شادی آنان کم رنگ است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر این نکته که امروز دست اندرکاران فرهنگی و هنری برنامه های نشاط آفرین را در فضای مجازی تهیه نکردند، خاطر نشان کرد: با توجه به بالا بودن سرانه شمار کاربران در فضای مجازی و نفوذ اینترنت در استان ، فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است.
قاسمی طوسی به برگزاری جشنواره های متعدد تولیدات محصولات کشاورزی با برنامه های شاد دراستان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: جشن خرمن برنج، گندم، مرکبات، گل و گیاه، انار ،انجیر و کلزا همراه با اجرای برنامه های موسیقی بومی و محلی باید گسترش بیابد.
وی در عین حال به کمبود فضاهای ساختمانی فرهنگی و هنری در استان مازندران اشاره کرد و گفت: امروز هنرمندان استان نیز به دلیل نداشتن این فضا در اجرای برنامه های شاد و مفرح با مشکل مواجه هستند.
** اجرای برنامه های موسیقی بومی و محلی در مراکز تفریحی مازندران
مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بیشتر مراکز تفریحی و گردشگری از جمله رستوران ها، هتل ها آماده برگزاری برنامه موسیقی بومی و محلی با ادوات و ترانه های مجاز هستند، گفت: به طور یقین با چنین برنامه های شاد ، ماندگاری مسافران و گردشگران در استان بیشتر می شود.
سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در این نشست با بیان اینکه مقوله شادی و نشاط جامعه با یکدیگر متفاوت است، گفت: با اجرای برنامه های اساسی باید شادی لحظه ای و زودگذر مردم را به نشاط دائمی در جامعه تبدیل کنیم.
وی بیان داشت: نیروی انتظامی با اجرای برنامه های مشروع شاد حتی موسیقی مشکلی ندارد.
سالانه 30 میلیون گردشگر به مازندران سفر می کنند و میانگین ماندگاری آنان در این استان هم بیشتر از 2 روز است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.