به گزارش خبرنگارایرنا، عبدالله مهاجر روز دوشنبه در کارگروه تخصصی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری افزود : اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه های اجرایی به خصوص امور مالیاتی و تامین اجتماعی می تواند بخش زیادی از مشکلات بخش خصوصی و حوزه تولید را کاهش دهد.
وی این مصوبات را شامل اخذ مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی، پذیرش گردش کار واحدهای تولیدی از طریق دفاتر درحوزه مالیاتی اعلام کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران ابراز امیدواری کرد تا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت که براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده، بتواند مشکلات تامین اجتماعی واحدهای صنعتی را مرتفع کند.
مهاجر مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی را مالیات برارزش افزوده، تامین اجتماعی و سرمایه در گردش اعلام کرده است.
وی اضافه کرد : دولت تدبیر و امید با شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گوش شنوایی را برای شنیدن مشکلات این بخش پیش بینی کرده که توانست بخشی از مشکلات این حوزه را رفع کند.
معاون برنامه ریزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست ناآشنایی مدیران واحدهای صنعتی از قوانین و مقررات را مهمترین مشکل این بخش دانست.
جهانگیر لاشکی گفت که مدیران واحدهای صنعتی ما در کنار فعالیت در حوزه تولید و اشتغال باید از قوانین و مقررات تدوینی مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی مطلع شوند.
در مازندران حدود 4 هزار واحد تولیدی و صنعتی با 84 هزار نفر نیروی کار فعال هستند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.