رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران ،گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد بدخواهان داخلی و مغرضان و کینه ورزان خارجی از با اشکال مختلف ابزاری از کارگران در پوشش خواسته های صنفی این جامعه همیشه وفادار به نظام و آرمان های امام راحل ،مورد بهره برداری سیاسی قرار دهند.

 به گزارش ایلنا،میر علی شیرافکن در بیست و هشتمین جشنواره و امتنان از کارگران،گروه های کار و واحدهای نمونه استان مازندران با اشاره به نقش بی بدیل کارگران در خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور،اظهار داشت: حضور فعال کارگران در عرصه تولید و صنعت به روند پیشرفت همه جانبه کشور رونق و سرعت می‏بخشد.

وی افزود: پاسداشت شان و جایگاه رفیع کارگر که مورد تاکید در آموزه های دینی و ارزشی انسان است با پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی با احساس مسئولیت و حضور آگاهانه کارگران پر تلاش و سخت کوش به منصه ظهور رسید.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران به ظرفیت کارگران در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت:برغم وجود مشکلات فراوات معیشتی و اقتصادی،کارگران همیشه در حمایت از نظام اسلامی و تبعیت از فرامین رهبری و همچنین همکاری با دولت تدبیر و امید پای کار هستند.

وی افزود:هرگز اجازه نخواهیم داد بدخواهان داخلی و مغرضان و کینه ورزان خارجی از با اشکال مختلف ابزاری از کارگران در پوشش خواسته های صنفی این جامعه همیشه وفادار به نظام و آرمان های امام راحل ،مورد بهره برداری سیاسی قرار دهند.

شیرافکن ،گفت:از دولتمردان و دستگاههای اجرایی انتظار داریم نقش سازنده کارگران در توسعه و پیشرفت کشور را ارج نهند و در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات آنان تلاش کنند.

وی به مشکلات پیش روی کارگران در جامعه اشاره کرد و ادامه داد:متاسفانه قراردادهای موقت کار امنیت و آرامش را از کارگران سلب نموده است تا آنجایی که امکان برنامه ریزی و بهره مندی از یک زندگی شرافتمندانه و بدون اضطراب را برای کارگران به خطر انداخته است

شیرافکن ادامه داد:تقاضا داریم با اجرای صحیح تبصره ماده 7 قانون کار، عزت و کرامت نیروی کار که زمینه ساز ابتکار ،خلاقیت و بهره وری است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه لایحه اصلاح قانون کار بدون نظر کارشناسی شرکای اجتماعی در دولت گذشته به مجلس ارسال شده است و پیکیری های جامعه کارکری و از نمایندگان مجلس و حمایت دولت تدبیر و امید تاکنون در مجلس مطرح نشده است بنابراین تقاضای برگشت لایحه اصلاح قانون کار را داریم

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران، ادامه داد:  تقاضای ما از مسئولین اجرایی استان این است تا اهتمام بیشتری در جهت رفاه و تقویت قدرت خرید کارگران و دستیابی به معیشتی آبرومندانه را برای کارگران سخت کوش و تلاشگر در دستور کار خود قرار دهند  چرا که امروز به دلیل پایین بودن دستمزد کارگران این قشر در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند.

شیرافکن گفت: بر اساس نص صریح قانون تمامی منافع و دارایی های سازمان تامین اجتماعی جز اموال عمومی و غیر دولتی محسوب می شود و در زمره حق الناس است، بنابراین هر کلامی که موجب خدشه وارد کردن به استقلال مالی و دارایی به ویژه بخش درمانی این سازمان گردد مغایر با اصل 44 قانون اساسی و همچنین شرع مقدس دانسته و آن را محکوم می نماییم.

وی در پایان افزود: از استاندارمازندران  خواستاریم تا درجهت رفاه حال کارگران شریف استان یک یادگار و افتخار از خود به جای بگذارد و کلنگ احداث مجموعه رفاهی و ورزشی و آمورشی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.