دکتر علی کریمی مله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :برنامه ها باید با استدلال و آمار های واقعی به مردم ارائه شود ، اینکه برنامه ها با انتظارات و توقعات مردم فاصله زیاد و یا حالت خیالی داشته باشد،صحیح نیست.
وی خاطر نشان کرد: امروز برنامه های غیر سیاسی و واقع گرایانه نامزدهای رئیس جمهوری در مورد حل بحران های زیست محیطی ، آسیب های اجتماعی ،معضلات حاشیه نشینی ، کمبود آب و قاچاق کالا و ارز برای مردم بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد امروز میل به حل شدن این مشکلات در کشور بوجود آمده و نمونه مهم آن حل ریشه ای خشک شدن دریاچه ارومیه و توجه به طرح های زیر ساختی برای بحران ریز گردها در جنوب کشور است، گفت: هم افزایی کارشناسی و عقلانی می تواند از توانمندی های دولت آینده باشد.
کریمی مله با بیان اینکه در ارزیابی عملکردها شاخص و معیارهای جهانی و استاندارد نیز وجود دارد، گفت: امروز نهادینه شدن و فراگیر بودن اصل شفافیت از نشانه های توسعه یافتگی است و در این میان فسادستیزی یکی از ارکان مهم کارآمدی دولت ها و حکمرانی شایسته محسوب می شود.
وی گفت: سازمان شفافیت بین الملل بر مبنای ادراک سطح فساد بخش عمومی، بر اساس نظرات متخصصان و اقتصاد دانان معتبر کشورها ،گزارش سالیانه منتشر می کند و رتبه ای که کشورها به دست می آورند، میزان ابتلا به فساد و اقدامات فسادستیزی که دولت ها انجام می دهند را نشان می دهد.
وی به اهمیت حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات رئیس جمهوری ایران اشاره کرد و گفت: به طور یقین فضای سیاسی کشور با گسترش فعالیت تشکل ها و جنبش های دانشجویی و استادان دانشگاه ها گسترش می یابد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران به اهمیت انتخابات رئیس جمهوری ایران در شرائط حساس امروز منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و بیان داشت :با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و رویکرد ترامپیسم ،بار دیگر بزرگ نمایی تهدیدات ایران در سطح بین الملل از سر گرفته شده است.
استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری آمریکا درصدد است تا اجماع جهانی علیه ایران را بین کشورهای پنج به علاوه یک و شورای امنیت بوجود بیاورد.
وی توضیح داد: امروز در سیاست خارجی به سیاست مدارا با عقلانیت توسط یک تیم برجسته دیپلماتیک نیاز داریم.
انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری وپنجمین دوره شوراها 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.