به گزارش ایرنا، قاسم احمدی روز شنبه در همایش روز جهانی کارگر در سالن همایش های بندر نوشهر اظهار داشت: مناظره انتخاباتی روز جمعه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل رعایت نکردن اخلاق محوری در آن راضی کننده نبود.
وی تصریح کرد: ضرورت دارد که تمامی نامزدهای ریاست جمهوری تنها به شعار اخلاق مداری بسنده نکرده و آن را در مناظره ها و تبلیغات خود با دقت رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به جامعه اسلامی ایران که مبنای آن بر اساس عدالت است از تخریب یکدیگر خودداری کنند چرا که موجب ایجاد حس ناامیدی در میان مردم می شود.
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت افزود: کاندیداها باید در مناظره های بعدی، معرفی برنامه های قوی و کارا را مد نظر داشته باشند تا موجب گرایش مردم به آنها شود.
وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه کارگری کشور گفت: با توجه به تلاش های دولت یازدهم تاکنون اقدامات خوبی بر اساس مصوبه مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته است ولی باید به شرایط امروز جامعه کارگری در ایران نگاه ویژه ای داشت.
احمدی اظهار داشت: سال گذشته 480 میلیارد تومان تسهیلات بین کارفرمایان واحدهای صنعتی و کشاورزی در استان توزیع شد و باید بررسی شود ایا این نحوه توزیع پول بهبود وضعیت کارگران را به همراه داشته است.
وی بر ضرورت رعایت حقوق جامعه کارگری در جامعه تاکید کرد و افزود: کارگران قشر مظلوم جامعه هستند و سود کارفرمایان نباید به ضرر کارگران تمام شود.
فرماندار نوشهر نیز در این همایش اظهار داشت: امنیت شغلی حداقل خواسته جامعه کارگری است و در این راستا با اجرای برجام در دولت یازدهم این امنیت بهتر شده است.
علی شادمان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با ایجاد زیر ساخت های اقتصادی از جمله برداشت تحریم ها و افزایش درآمد نفتی و مالیاتی کشور گام های مهمی در راستای امنیت شغلی کشور به ویژه کارگران برداشته است.
در این همایش از 20 کارگر شهرستان نوشهر تجلیل شد.
برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده‌ که بر اساس شیوه‌ای که در سالهای اخیر مرسوم بوده‌ ، ستاد بزرگداشت هفته کارگر برای هر یک از روزهای این هفته عناوین مشخصی را به اقتضای مطالبات روز جامعه کارگری تعیین کرده است.
امسال نیز اولین روز هفته کارگر به نام 'کارگران، اسلام ناب محمدی، ایمان و امید'، دومین روز 'کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، سومین روز نیز به نام 'کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار'، چهارمین روز 'کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی'،پنجمین روز نیز به نام 'کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی'، ششمین روز به نام 'کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت' و آخرین روز نیز بعنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.