دولت تدبیر وامید،تحول و همگرایی، سرمایه اجتماعی و ارتباط میان مردم ودولت را تا حد زیادی ارتقا داد و با روی کارآمدنش، نیروهایی را که توان اجرایی خوبی یا توان نسبی داشتند، تغییر نداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گردهمایی بزرگ حامیان اصلاحات و اعتدال در شهرستان بهشهر اظهار کرد:مطالعات متعدد در کشور نشان می دهد که تلقی ما از مشکلات و نارسایی ها در حوزه های مختلف بسیار منفی تر از واقعیت موجود است.

محمدرضا واعظ مهدوی گفت: رشد شاخص توسعه انسانی ایران در سال های1990 تا 2017، 1.76 درصد بوددرحالی که میانگین رشد کشورهای با مدیریت انسانی بالا 0.76 و میانگین رشد کشورهای جهانی 0.74 بود.

وی سیستم تبلیغاتی(مطبوعات، صداوسیما)، شبکه های تبلیغات خارجی و تخریب در زمان انتخابات را از عواملی برشمرد که ما را به دام منفی گرایی می کشاند.

معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:انسان منفی گرا و ناامید، نمی تواند انسانی توسعه گرا باشد و یادآوری موفّقیّت ها جزو راهبردهای اصلی مدیریت است.

واعظ مهدوی به انواع سرمایه اشاره کرد و افزود: عمده تلاش کشورها در قرن 19 برای کسب سرمایه های فیزیکی بود، سرمایه های انسانی شامل سواد، دانش،سلامتی و تخصص، سرمایه های اجتماعی شامل اعتبار،نشاط، امیدبه آینده، خوش بینی و اعتماد به یکدیگر است.

وی ادامه داد:انرژی منفی در حقیقت امکان رشد و پیشرفت ما را می گیرد و در فعالیت ها باید مراقب باشیم؛ در محیط کار، فعّالیت سیاسی و انتخاباتی باید امید داشت و برای ارتقای امید و انگیزه بایست نسبت به کارها و موفقیت ها آگاهی و تسلط داشت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بهبود سیاست و روابط خارجی یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر وامید است؛ در گذشته چندین قطعنامه علیه ما صادرشده بود و ایران در معرض یک تهاجم بین المللی و وفاق علیه ما قرار داشت اما امروز از آن انزوای سیاست خارجی خارج شدیم و گام های بزرگی در این حوزه برداشته شد.

محمدرضا واعظ مهدوی کاهش شاخص تورم از 43 درصد به یک رقمی، طرح تحول سلامت، وفاق و همدلی در کشور را از اقدامات مهم این دولت برشمرد و اضافه کرد:شکر، یادآوری نعمت وموفقیت ها برای پیشرفت کار، امیدبه آینده و تحول بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد:دولت تدبیر وامید،تحول و همگرایی، سرمایه اجتماعی و ارتباط میان مردم ودولت را تا حد زیادی ارتقا داد و با روی کارآمدنش، نیروهایی را که توان اجرایی خوبی یا توان نسبی داشتند، تغییر نداد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:افزایش تولید وصادرات نفت، رشد علمی 14 درصدی ایران که در پایگاه اطلاعاتی جهان اسلام منتشر شد، افزایش شرکت های دانش بنیان از 30 شرکت به بیش از 8 هزار شرکت دانش بنیان، کاهش ایران هراسی،رشد صادرات غیرنفتی، تعامل در اقتصاد و افزایش 9 میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی از اقدامات مهم دیگر دولت تدبیر وامید است.

واعظ مهدوی اظهار کرد:باید با ایجاد روحیه ملی به توسعه و پیشرفت امید داشت و مثبت اندیشی، رسیدن به اتّکا نفس، شکر نعمت ها از گام های اول پیشرفت و تحرک کشور است و از دامن زدن به انتظارات غیرواقعی خودداری شود.

وی با بیان اینکه نسبت بین انتظارات و امکانات باید همواره کوچکتر ویا مساوی یک باشد، ادامه داد:اگر انتظارات از امکانات بیشتر باشد، احساس تعارض، اضطراب، تشویش و نارضایتی را ایجاد می کند.

این فعال سیاسی گفت:جریان کشور روی یک خط منطقی قرار گرفت و برخی مشکلات گذشته قابل حل و کشور روبه پیشرفت،شادابی و نشاط قرار دارد.

واعظ مهدوی اضافه کرد:در فعالیت های انتخاباتی در جهت آراء  و انتخاب درست اگاهی دهیم و این مقطع انتخاباتی، زمانِ تحرّک سیاسی باشد نه مقطع اختلاف و یا حذف افراد.

وی ادامه داد:در رقابت های انتخاباتی، اخلاق و مصلحت کشور را ملاک قرار دهیم و همانند جامعه ی توسعه خواه و توسعه گرا با اراده ، آینده نگری و با انگیزه برای آینده تلاش کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.