به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران مازندرانی در ساری افزود : بر اساس قانون رسانه هائی که از بودجه عمومی استفاده می کنند ، حق ندارد له یا علیه نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری تبلیغ کنند و متهم کردن دولت به آمار سازی از سوی این رسانه ها تخلف آشکار قانونی است.
وی گفت : باید دستگاههای نظارتی به خصوص وزیر کشور ، شورای نگهبان و هیات نظارت با این رسانه ها برخورد کنند.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت : آمارهایی که از سوی دولت ارائه می شود، برگرفته از مرکز آمار ایران به عنوان مرکز قانونی ارائه کننده آمار در کشور است و بیشتر مدیران و کارشناسان این مرکز نیز در دولت یازدهم تغییر نکرده و در دولت های گذشته هم بودند .
انصاری افزود : این رسانه هایی که دولت را به آمار سازی متهم می کنند و نسبت به آمارهای مرکز آمار کشور تشکیک کردند ، پس باید نسبت به سرشماری نفوس و مسکن نیز تشکیک کنند و اگر در آمار مرکز رسمی آماری کشور تشکیک شود که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.
** بی مهری رسانه ای به دولت
معاون رئیس جمهوری گفت : دولت تدبیر و امید به بی مهری رسانه ای از ابتدای کار تاکنون عادت کرده است و عملکرد دولت نیز به درستی در رسانه ها از جمله رسانه ملی منعکس نمی شود.
وی افزود : بسیاری از پروژه های چندین هزار میلیارد ریالی و چند 10 میلیارد دلاری دولت از طریق رسانه ملی به درستی پخش نمی شود و اگر هم منعکس شود، به نام پیمانکاران بیان می شود.
انصاری گفت : اگرچه در مدیریت جدید رسانه ملی بهبود نسبی در کارکرد این رسانه در انعکاس اخبار دولت صورت گرفته، ولی همچنان با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
وی افزود : اگر رسانه ملی چند دقیقه تریبون را در اختیار دولت قرار داده، چندین ساعت آن را در اختیار منتقدان و تخریبگران دولت قرار داده است و در برجام این کار بیشتر دنبال شد.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت : همچنین رسانه های رقیب و برخی جریان ها و نهادها که از بیت المال تغذیه می کنند نیز با راه اندازی چندین سایت ، خبرگزاری و کانال در فضای مجازی از ابتدای کار نسبت به تخریب دولت اقدام کردند و کارشان را همچنان ادامه می دهند.
انصاری کار این رسانه ها را تضعیف روحیه امید و نشاط در جامعه دانست و افزود : این رسانه باید انصاف را در انعکاس اخبار و دستاوردهای دولت تدبیر و امید رعایت کنند تا مردم در جریان عملکرد دولت قرار بگیرند.
وی از ضعف اطلاع رسانی در وزراتخانه ها و سازمان های دولتی نیز گله کرد و گفت که دستاوردهای بزرگ دولت در این حوزه ها به خصوص خودکفایی گندم، برجام، بهداشت و درمان و سایر خدمات از سوی این وزارتخانه به درستی منعکس نشده است.
** نبود احزاب ، علت اصلی وعده ها مبهم
معاون رئیس جمهوری همچنین نبود احزاب قدر در کشور را علت اصلی شعارها و وعده های مبهم از سوی برخی نامزدها در فضای انتخابات رئیس جمهوری دانست و گفت : اگر ما چند حزب فراگیر در کشور داشتیم و کاندیدا نیز از سوی این احزاب معرفی می شدند، شاهد شعارها و وعده های مبهم در کشور نبودیم.
انصاری افزود : برخی وعده هایی که این روزها از سوی برخی کاندیداها بیان می شود توهین به شعور مردم است و این افراد باید از بیان کلی وعده ها پرهیز کنند و به جای تخریب دستاوردهای دولت و دادن وعدهای مبهم ، برنامه خود را برای مدیریت کشور بیان کنند.
او ادامه داد : توصیه ما به این کاندیداها این است که به عنوان یک مسلمان و براساس احکام اسلامی با اخلاق و انصاف نسبت به مسایل جامعه برخورد کنند و فضای سیاسی کشور را به غبار تخریب و بی اخلاقی آلوده نکنند.
معاون رئیس جمهوری گفت : کاندیداهای رئیس جمهوری این روزها به جای بیان برنامه های خود برای اداره مدیریت کشور دست به تخریب دولت تدبیر و امید و دستاوردهای آن می زنند.
انصاری افزود : نفی دستاوردهای نظام خارج از دین و اخلاق است و کاندیداهای ریاست جمهوری اخلاق را در تبلیغات انتخابات رعایت کنند.
** نفی دستاورد برجام ، دشمنی با مردم
معاون رئیس جمهوری گفت : نفی دستاوردهای برجام توسط تخریب گران و منتقدان دولت تدبیر وامید دشمنی با ملت ایران است.
وی افزود : برجام یک بستر حقوقی در چارچوب جهانی برای فعالیت های هسته ای ما بود و امروز جمهوری اسلامی در باشگاه تولید کنندگان و فروشندگان اورانیوم قرار گرفته است.
او ادامه داد : برجام فرصتی را ایجادکرد تا حقوق مسلم هسته ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و جهانی به رسمیت شناخته شود و از این گذر نیز پیشرفت های زیادی در فناوری هسته ای ایجاد شده است.
انصاری گفت : اگر برجام دستاوردی برای کشور نداشته است ، چرا برخی از سران مرتجع کشورهای منطقه و اسراییل به دنبال بر هم زدن این توافق هستند.
*وجود حقوق بگیران نامتعارف در تمام قوا
معاون رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در باره حقوق های غیرمتعارف ، گفت : پرداخت حقوق نامتعارف صرفا در دولت نبوده و در سایر قوا و شرکت ها نیزاین پرداخت ها وجود داشته است.
وی افزود : دولت تدبیر و امید بلافاصله با انعکاس این اخبار وارد عمل شد و توانست با تشکیل شورای حقوق ، میزان حقوق را تعیین کند که سقف این حقوق زیر 100 میلیون ریال رسید.
انصاری گفت : فهرست کسانی که حقوق نامتعارف دریافت کردند، حدود 300 نفر بود و میزان دریافتی آنها 230 میلیارد ریال بوده به خزانه دولت نیز برگشت داده شد.
وی نقص قوانین و مقررات تدوینی در گذشته را علت ایجاد حقوق نامتعارف اعلام کرد.
** ممنوع التصویری دولت اصلاحات خارج از دستگاه اجرایی
معاون حقوقی رئیس جمهوری در مورد ممنوع التصویری دولت اصلاحات گفت که ممنوع التصویری دولت اصلاحات در خارج از دولت و قوه مجریه رقم خورده است.
انصاری افزود : بررسی ما نشان داده که نه شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای در این زمینه داشته و نه این که دادگاه در این مورد حکمی صادر کرده است.
وی ادامه داد : دولت با تدوین منشور حقوق شهروندی کار بزرگی را در این زمینه انجام داده است و این منشور که به دستگاهها و سازمان های دولتی نیز ابلاغ شده کمک بزرگی است تا حقی از کسی ضایع نشود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری صبح امروز به مازندران سفر کرد. شرکت در نشست شورای اداری ، جشنواره تجلیل از نخبگان ، بازدید از بزرگ ترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه از جمله برنامه های انصاری در سفر به مازندران بود .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.