به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز پنجشنبه در جشنواره فرهیختگان و جشن جوان و انقلاب اسلامی درسالن سید رسول حسینی ساری ، افزود : دولت تدبیر و امید با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش های زیادی را انجام داده تا امروز کشور به این نقطه برسد و نامزدهای ریاست جمهوری و طرفدارانشان این نقاط قوت کشور و نظام را تخریب نکنند.
وی ادامه داد : امنیت بی نظیر و جایگاه مناسبی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد ، دستاوردهای بزرگی است که دولت با همراهی نیروهای مسلح و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کرده است.
انصاری اظهار داشت : همه ما باید برای پاسداشت دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و مایوس کردن دشمنان در 29 اردیبهشت ماه روز انتخابات رئیس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پای صندوق های رای حضور یابیم و بار دیگر حماسه ای بزرگ خلق کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد : ایران خانه ماست و این خانه باید به دست ایران و ایرانی ساخته شود و برای ساختن ایران در طول 37 سال گذشته زحمات زیادی را ملت متحمل شده است.
انصاری تصریح کرد : ما برای ارتقاء جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان نیازمند مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو هستیم و موفقیت دولت در عرصه های بین المللی از جمله برجام نشات گرفته از حمایت مردمی بود.
** خودکفایی گندم و بنزین بزرگترین دستاورد اقتصادی دولت یازدهم
معاون حقوقی رئیس جمهوری کاهش تورم ، خودکفایی در تولید گندم و بنزین را از بزرگ ترین دستاوردهای مهم دولت یازدهم در حوزه اقتصادی با نگاه به توانمندی های داخلی برشمرد.
انصاری گفت : دولت تدبیر و امید در حالی در سال 92 با رای مردم بر سرکار آمد که میزان ذخیره گندم در برای مصرف 18 روز کشور کفاف می کرد و دولت مجبور به واردات 6 میلیون تن گندم از خارج شد.
وی اضافه کرد : با این حال ، دولت یازدهم پس از سه سال توانست با برنامه ریزی دقیق و حمایت از کشاورزان ، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید گندم کشور را به 14 میلیون تن برساند و با خرید 11.5 میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان، کشور را در تامین این محصول راهبردی به خودکفایی برساند.
** صادرات گندم برنامه سال 96 دولت
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت که دولت تدبیر وامید بنا دارد تا در سال زراعی جاری با حمایت از کشاورزان ، ایران را به صادرکننده گندم تبدیل کند .
انصاری افزود : موفقیت دولت در خودکفایی گندم در راستای نگاه به داخل بود و این کار نیز با همراهی کشاورزان و کارگران در کشور محقق شده است.
*خودکفایی بنزین/صادرات گام بعدی
معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره ساخت پالایشگاه بنزین ستاره خلیج فارس در دولت تدبیر و امید گفت که با حمایت دولت و استفاده از توانمندی نیروهای جوان ایرانی ، با بهره برداری از این پالایشگاه ، کشور برای نخستین بار از واردات بنزین بی نیاز می شود.
انصاری افزود : همچنین برنامه ریزی مدونی صورت گرفته تا بتوانیم در سال های آینده با تکیه بر توان دانشمندان جوان ایرانی و متخصصان داخلی ، به صادرکننده بنزین نیز تبدیل شویم.
** ایجاد سالانه 700 هزار شغل دردولت یازدهم
معاون رئیس جمهوری بیکاری را مهم ترین مشکل کشور دانست و گفت که دولت تدبیر و امید با بهره گیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی توانست سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد کند و تا حدودی نرخ بیکاری را کاهش دهد.
انصاری ورود متولدان دهه 60 به جرگه متقاضیان کار را دلیل اصلی افزایش نرخ رشد بیکاری در کشور دانست و افزود : این جوانان جویای کار پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاهها ، امروز به جرگه متقاضیان کار پیوستند و ما باید سالانه با ایجاد یک میلیون و 200 هزار شغل ، بر این مشکل غلبه کنیم.
وی ادامه داد : دولت تدبیر و امید بستر سازی مناسبی را با ایجاد زیرساخت ها در حوزه نفت و پتروشیمی برای رساندن میزان اشتغال هر ساله به یک میلیون و 200 هزار نفری را فراهم کرده است و با این روند می توانیم تا حد زیادی مشکل بیکاری جوانان را حل کنیم.
انصاری ایجاد 2 هزار و 500 شرکت دانش بینان و بهره گیری از فناوری نوین برای اشتغال را از دیگر برنامه اشتغال دولت تدبیر و امید برای جوانان اعلام کرد.
استاندارمازندران هم در این جشنواره گفت که در دولت تدبیر و امید یک هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در مازندران ایجاد شد و 800 واحد صنعتی نیز با استفاده از تسهیلات بسته حمایتی رونق تولید، فعالیت خود را از سر گرفتند.
ربیع فلاح جلودار بهره برداری از پنج هزار و 600 طرح عمرانی با اعتبار 70 هزار میلیارد ریالی را از دیگر خدمات دولت یازدهم در مازندران اعلام کرد.
وی اضافه کرد : همچنین در این دولت حدود 150 هزار شغل جدید در مازندران ایجاد شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز حدود 60 هزار اشتغال جدید نیز ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به سابقه مشارکت حداکثری مردم این استان در انتخابات گذشته از تمام واجدین شرایط اخذ رای خواست تا بار دیگر با حضورشان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه حماسه دیگری را خلق کنند.
مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری صبح امروز برای شرکت در جشنواره فرهیختگان( جشن جوان و انقلاب اسلامی ) که به منظور تجلیل از 20 فرهیخته حوزه ورزشی، علمی، صنعتی و کارگری مازندران در ساری برگزار شد ، به این استان سفر کرد.
معاون رئیس جمهوری پیش از شرکت در این جشنواره ، در شورای اداری استان مازندران نیز حضور یافت.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.