سید رحیم سیدپور روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تا سال گذشته تعداد مبتلایان به دیابت این شهرستان 4 هزار و 870 نفر بودند ولی این رقم امسال به 5 هزار و 291 نفر افزایش یافت.
وی تصریح کرد: در حوزه شهری این شهرستان نیز 3 هزار و 31 نفر از سوی پزشک خانواده شناسایی شدند که بیشتر آنها زن با تعداد 2 هزار و 40 نفر بود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی نیز 2 هزار و 260 نفر دیابتی شناسایی شدند که یک هزار و 734 نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند.
وی همچنین با اشاره به رتبه نخست مازندران در زمینه چاقی در کشور افزود: در حال حاضر با غربالگری های صورت گرفته 5 هزار و 949 نفر نیز در این شهرستان دارای فشار خون بالا هستند که از این تعداد 3 هزار و 251 نفر در شهر و بقیه در روستاها سکونت دارند.
مدیرشبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: تمامی بیماران دیابتی و فشار خونی از خدمات آموزشی و مشاوره ای شیوه تغذیه مناسب خود و اطرافیان بیمار برخوردار هستند و ویزیت رایگان این بیماران هر سه ماه توسط پزشک مرتبط و هریک ماه یک بار نیز توسط بهورز در روستا انجام می شود.
وی به عوارض دیابت که بیماری‌های قلبی و عروقی است اشاره کرد و گفت: نقش غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد با ریسک بالا می‌تواند در پیشگیری از این عوارض موثر باشد و تشخیص و همچنین بیماری دیابت با انجام آزمایش قند خون مشخص می شود.
سیدپور همچنین با اشاره به فعالیت واحد سلامت خانواده گفت: سال گذشته یک هزار و 200 خانم باردار تحت مراقبت و نظارت قبل و بعد زایمان و مشاوره های آن قرار داشتند و این روند امسال نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.
وی اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت با شعار زندگی، با نشاط و امید نام برود و افزود: نواختن زنگ سلامت در مدارس، برپایی نمایشگاه غذای سالم، استقرار ایستگاه سلامت در مصلاهای نماز جمعه و برگزاری همایش های خود مراقبتی و آشنایی با بیماری دیابت از جمله برنامه های این هفته به شمار می رود.
شهرستان 130 هزار نفری نوشهر سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.