به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' چینی بای دورسون بکوف ' را در این سفر علاوه بر چند تن از نمایندگان مجلس قرقیزستان ، سفیر این کشور در تهران همراهمی می کند.
رئیس مجلس قرقیزستان در بدو ورود به مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال استاندار مازندران و مدیران دستگاههای اجرایی استان و مقام های محلی قرار گرفت .
دورسون بکوف و هیات همراه سپس با همراهی استاندار مازندران از شرکت لبنی ' کاله ' در آمل دیدن کردند .
رئیس مجلس قرقیزستان در جریان این بازدید از مسئولان شرکت های بزرگ مازندران مانند کاله گفت که با توجه به حجم بالای تولید و تنوع محصولات این شرکت ها ، کشورش آمادگی هر نوع همکاری برای تسهیل سرمایه گذاری آنها را دارد .
وی اضافه کرد : از همه تجار وسرمایه گذاران مازندرانی دعوت می کنم با توجه به چشم اندازی که اکنون ایران و قرقیزستان برای توسعه و افزایش حجم همکاری های خود به روی یکدیگر گشودند ، در استان های مختلف کشورمان ورود پیدا کنند.
دورسون بکوف گفت : کیفیت تولید محصولات شرکت های بزرگ ایران از جمله شرکت های مازندران مانند کاله با استانداردهای روز دنیا برابری می کند و این بهترین فرصت برای مازندران و شرکت ها و سرمایه گذاران این استان است که اگر نیم نگاهی به بازارهای اوراسیا دارند ، دروازه های کشور قرقیزستان برای همه نوع همکاری ها گشوده است.
رئیس مجلس قرقیزستان روز یکشنبه این هفته سفر سه روزه اش را به ایران در راس یک هیات حدود 20نفره پارلمانی و اقتصادی و به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی با ورود به تهران آغاز کرد.
ایران و قرقیزستان در چارچوب سفری که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در دسامبر سال 2016 به آن کشور داشت ، برنامه همکاری 10 سال امضا کردند.
دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی، آموزشی و دیگر همکاری دارند.
جمهوری قِرقیزستان با حدود 199 هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی بیشکک مانند 15 جمهوری سابق شوروی پس از فروپاشی استقلال یافت.
این کشور آسیای میانه ای از شمال با قزاقستان، جنوب با تاجیکستان، غرب با ازبکستان و از شرق و جنوب شرقی همسایه و هم‌مرز چین است و روابط خوب سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه از جمله روسیه میراث دار شوروی دارد.
استان مازندران در حال حاضر با استان ایسیکول قرقیزستان دارای روابط تجاری و اقتصادی است .
خبرنگار : مهدی غلامی ** حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.