سید امیر حسینی جو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دولت تدبیر و امید در سال گذشته هیچ برنامه ای برای خرید تضمینی کیوی نداشت اما به منظور جبران بخشی از خسارت های ناشی از بحران برف باغداران ، حدود 10هزار تن کیوی با قیمت مصوب کیلویی 600 تومان خریداری کرد و هم اکنون به تمامی تعهدات خود به طور کامل عمل کرده است.
وی به خرید مرکبات سرمازده باغداران مازندرانی از سوی دولت نیز اشاره کرد و اظهار داشت : حدود یک میلیون و 271 هزار و 220 کیلوگرم مرکبات درجه 3 خریداری و از شرق استان به کارخانه های کنسانتره در غرب مازندران انتقال یافت.
حسینی جو خاطر نشان کرد : بخش قابل توجهی از اقتصاد منطقه وابسته به کشاورزی است و باید تلاش کنیم تا در جهت رونق و ارتقا این بخش حرکت نماییم.
وی با تاکید برضرورت بیمه محصولات کشاورزی در منطقه تصریح کرد : کشاورزان با بیمه کردن محصولات خود همراه و همگام با دولت به دنبال به حداقل رساندن میزان خسارت هستند و دولت و صندوق بیمه کشاورزی نیز در این میان در تلاش هستند با پرداخت و جبران بخشی از خسارت ها بستر و زمینه را برای بازگشت مجدد تولیدکنندگان به چرخه تولید هموار کنند.
به گفته فرماندار ویژه تنکابن ، با توجه به ریسک های بالا در بخش کشاورزی بیش از 90 درصد از تولیدکنندگان خسارت می بینند که این امر ضرورت و اهمیت بیمه کردن محصولات کشاورزی را دو چندان می کند.
وی یادآور شد : دولت تدبیر و امید همچون گذشته با حمایت از باغداران و کشاورزان تلاش دارد تا دغدغه های آنها را برای تولید محصولات به حداقل برساند و تاکنون گام های موثری در این زمینه برداشته است.
در شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران به طور متوسط حدود 375 هزار تن مرکبات و 60 هزار تن کیوی تولید می شود .
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.