اصغر بسطامی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با این افزایش دما بویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران دمای هوا تا 30 درجه سانتیگراد می رسد و همراه با وزش باد گرم خواهد بود که سرعت وزش این باد در ارتفاعات استان برای جمعه شب و بویژه روز شنبه شدیدتر پیش بینی می شود.
وی افزود: از شنبه شب با تغییر جهت جریانات و شمالی شدن آن بر روی سواحل جنوبی دریای خزر شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید شمالی، خنک شدن هوا و رگبار و رعد و برق پراکنده در استان خواهیم بود.
بسطامی گفت: با تغییر این جریانات از روز یکشنبه سوم اردیبهشت دمای هوا بین 6 تا 10 درجه نسبت به روز قبل کاهش می یابد.
وی به شالیکاران در مورد وزش باد نسبتا شدید از اواخر روز شنبه تا صبح یکشنبه هشدار داد و توصیه کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما در روز شنبه نسبت به هوادهی خزانه برنج اقدام کنند.
بسطامی همچنین کشاورزان و باغداران را به کنترل شیمیایی علف های هرز مزارع گندم، محلول پاشی و پخش کودسرک در مزارع دیرکاشت کلزا و گندم و محلول پاشی عناصر غذایی متناسب با نیاز درختان با نظر کارشناس در روزهای جمعه و شنبه توصیه کرد.
به گفته بسطامی بیشینه دما در سطح استان در 24 ساعت گذشته 28 و کمینه دما 14 درجه سانتیگراد بوده است.
وی دمای فعلی شهر ساری را 20 درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: براساس گزارش هواشناسی گرمترین نقطه استان در حال حاضر دشت ناز با 21 درجه و خنک ترین، آلاشت با 9 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران هوای امروز استان را صاف تا نیمه ابری و در اواخر روز و شب ابری با رگبار پراکنده و وزش باد و در روز جمعه ابری و بتدریج صاف پیش بینی کرد.
خبرنگار:فاطمه رحمتی*انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.