به گزارش خبرنگار ایرنا ، دومین جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر در سال جدید که روز سه شنبه برگزار شد ، به طرح مباحث مربوط به انتخابات پیش رو اختصاص داشت .
فرماندار قائمشهر در این جلسه گفت : همزمان با ثبت نام داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات هیات اجرایی در بررسی صلاحیت به اتمام رسیده است و هم اکنون پرونده ها به هیات نظارت ارجاع شده است که اعلام نظر نهایی دوم اردیبهشت ماه به داوطلبان ارسال خواهد شد.
مهدی محمدی افزود : داوطلبانی که رد صلاحیت می شوند می توانند اعتراضات خود را به فرمانداری ارجاع دهند.
وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به زمان انتخابات عطش و شور انتخاباتی بیشتر می شود ، گفت : از تمامی دستگاههای اجرایی که از خدمات دولتی به هر نوعی استفاده می کنند می خواهیم که از تبلیغ به نفع یا علیه نامزدها خودداری کنند .
محمدی افزود : این کار تخلف انتخاباتی محسوب می شود و بعد از انتخابات پرونده متخلفان بسته نخواهد شد.
فراندار قائمشهر گفت : رای مردم حق الناس است و ما به عنوان کار گزاران دولت باید تمام تلاش خود را در راستای برگزار شدن انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم به کار بگیریم.
وی همچنین از دستگاههای دولتی خواست تا امکانات لازم از جمله خودروهای خود را برای برگزاری انتخابات باشکوه در اختیار فرمانداری قرار دهند .
محمدی گفت : لازم است دستگاههای اجرایی خودروهای خود را 48 ساعت قبل از برگزاری انتخابات در اختیار کمیته حمل و نقل ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند تا با به کارگیری آنها توسط گروههای نظارتی ، از تخلفات انتخاباتی احتمالی جلوگیری شود .
وی افزود : در انتخابات گذشته 13 اکیپ توسط دادستان در شهر مستقر بود و این یکی از دلایلی بود که توانستیم حلوی تخلف افراد را بگیریم.
** هشدار دادستان نسبت به فعالیت انتخاباتی ناسالم در فضای مجازی
دادستان قائمشهر هم در این جلسه گفت : دستگاههای اجرایی باید اصل بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به شرح و وظایفی که در قانون آمده است عمل کنند.
حسین عشقی افزود : طبق قانون انتخابات ، دستگاههای دولتی نمی توانند از وسایل دولتی خود به نفع یا علیه نامزدی استفاده کنند ، زیرا این کار تخلف محسوب می شود.
وی گفت : همچنین قانون برای متخلفانی که از طریق رادیو یا تلویزیون به نفع یا علیه کسی تبلیغ کنند از یک تا 6 ماه زندان در نظر گرفته است .
عشقی با اعلام این که در گذشته در مراحل انتخابات در قائمشهر تخلفی که منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به دادسرا شود ، وجود نداشت ، افزود : این تنها برای تاکید بوده است و از دستگاههای اجرایی می خواهیم که اگر تخلفی از سوی نامزدی مشاهده کرده اند اطلاع دهند .
دادستان قائمشهر با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم انتخاباتی در شهرستان از اسفند ماه سال گذشته تشکیل شد ، گفت : وظیفه اصلی این ستاد پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی است .
وی افزود : اگر نامزدی نادانسته مرتکب تخلف شود و به راهنمایی ها گوش دهد پرونده بسته می شود در غیر این صورت پرونده به شعبه رسیدگی جرائم انتخاباتی ارسال می شود.
عشقی افزود : همچنین بعد از تایید صلاحیت ها جلسه توجیهی با نامزدهای شوراها بویژه شورای شهر برگزار خواهد شد تا درارتباط با قوانین انتخاباتی توجیه شوند.
وی گفت : لازم و مورد انتظار است تا کسانی که نامزد شوراهای شهر و روستا می شوند در درجه اول قانون انتخابات و قوانین مرتبط با شوراها را مطالعه کنند.
دادستان قائمشهر همچنین به تبلیغات در فضای مجازی اشاره کرد و افزود : فعالیت های انتخاباتی در فضای مجزی رصد خواهد شد و کسانی که تخلف کنند با آنان برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد : لازم است نامزدها هم به هوادارانشان گوشزد کنند که در فضای مجازی در هنگام تبلیغات انتخاباتی در موعد قانونی مقررات و هنجارها را رعایت کنند.
در شهرستان قائمشهر 973 نفر داوطلب نامزدی شوراهای شهر و روستا شده اند که 168 نفر برای حوزه شهری و بقیه برای روستاهاست.
76 نفر از داوطلبان نامزدی شوراها در قائمشهر زن هستند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.