بر اساس این طرح ، در روستاهای منتخب علاوه بر سرمایه گذاری برای اشتغال و تولید صنایع دستی ، زمینه لازم برای گردشگری و حضور مسافران در این روستاها با سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم می شود.
مهران حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در استان مازندران روستاهای جنت رودبار رامسر، کندولوس نوشهر و آسیاب سر بهشهر برای این منظور انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، کارشناسان این سازمان به مدت 2 روز با حضور در این روستاها به بررسی ظرفیت ها و پایش در حوزه تولید و اشتغال و زیر ساخت های لازم پرداختند.
حسنی خاطر نشان کرد: این طرح به منظور تحرک بخشی اقتصادی در روستاها در حوزه تولید و اشتغال با اختصاص اعتبارات لازم کشوری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اجرا خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در حال حاضر از هر یک استان های کردستان، همدان، تهران، مازندران، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی ، سیستان بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی و کرمان 3 روستا گردشگری و مابقی استان های کشور 2 یا یک روستا برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.
وی همچنین با اشاره به افزایش 8 درصدی بوم گردی مازندران در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته گفت: بیش از سه میلیون نفر شب از 26 اسفندماه تا سیزدهم فروردین در مازندران اقامت داشتند.
حسنی اظهار داشت: تلاش شده تا امسال نیز با فراهم کردن بسترهای لازم واحدهای اقامتی بوم گردی را از 30 واحد به 84 اقامتگاه افزایش دهیم.
وی ساماندهی خانه مسافر، ایجاد دفاتر خدماتی جدید سفر، آموزش نیروی انسانی در حوزه گردشگری، نظارت بر تاسیسات گردشگری و برگزاری جشنواره ها و همایش ها را از دیگر اولویت های کار امسال بر شمرد.
روستای جنت رودبار با 120 خانوار و 351 نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی رامسر و دارای 40 اقامتگاه بوم گردی یکی از مناطق ییلاقی این شهرستان به شمار می رود که از سمت شمال به جنگل دالخانی، بخش جلگه ای و دهستان سخت سر و از سمت شرقی به دهستان گلیجان و دوهزار، از سمت جنوب به اشکور رامسر و از سوی غرب به مناطق جنگلی و مراتع دهستان جواهرده محدود می شود.
روستای چهار هزار ساله کندولوس با جمعیت بیش از یک هزار نفر و 25 اقامتگاه بوم گردی فعالیت های زراعی ، دامداری و باغداری برخوردار است و تولید صنایع دستی از قبیل جوراب و نمد نیز از آثار هنرمندان آنها است.
روستای آسیابسر در 15 کیلومتری نکا به بهشهر در بخش مرکزی شهرستان بهشهر واقع است و حدود یکهزارو 750 نفر جمعیت دارای 20 اقامتگاه بوم گردی است.
روستای 2 هزار ساله آسیابسر با آب و هوای معتدل خزری دارد و به سبب نزدیکی با دریای خزر ، دیوار کوهستانی البرز و کمی فاصله بین کوه و دریا ، دمایی معتدل و رطوبتی دارد و به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه مکان مناسبی برای ساختن آسیابهای آبی در گذشته گردید و 18 آسیاب آبی در مسیر رودخانه احداث شد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.