به گزارش ایرنا، سیدعلی قاسمی دوشنبه شب در چهاردهمین همایش خیران مدرسه ساز نکا در هتل میلاد افزود: با وجود مشکلات مختلفی که در حوزه آموزش و پرورش و تخصیص اعتبارات وجود داشت، رشد خوبی در ساخت و ساز مدارس با همراهی و همکاری خیران داشتیم.
وی گفت: هم اکنون 77 پروژه نیمه کاره با 150کلاس درس توسط خیران در استان مازندران در دست ساخت است.
قاسمی با بیان اینکه علاوه بر بحث ساخت فضای آموزشی، در حوزه فرهنگی و تربیتی هم از درخشش خوبی برخوردار بودیم، ادامه داد: در بحث نمازخانه های مدارس از یکهزار و 59مدرسه در سال 92 به یکهزار و 336مدرسه رسیدیم که اقامه نماز در این مدارس انجام می شود و با رشد بیش از 25درصدی برخوردار بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، همچنین توجه به امر پژوهش را در دولت تدبیر و امید بی نظیر خواند و گفت: در سال 92 هیچ مدرسه پژوهش محور در استان مازندران نداشتیم در حالی که اکنون دارای 220 مدرسه پژوهش محور هستیم و در بحث گزارش تحقیقی و پژوهشی از یکهزار و 250 گزارش در سال 92 به 2هزار و 725 گزارش در سال 95 رسیدیم.
قاسمی، همچنین به افزایش اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی اشاره کرد و یادآور شد:در این بخش هم از چهارهزار و 500نفر سال 92 به اعزام 16هزارنفر در سال 95 رسیدیم و 2هزار یادواره شهید در 2هزار مدرسه به یاد شهدای آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.
وی همچنین با اشاره به تاکیدات فراوان در صرفه جویی در آموزش و پرورش گفت: با اعمال مدیریت سبز در این نهاد، با رشد 12.5درصدی در بحث انرژی روبرو بودیم که از محل همین صرفه جویی انرژی 103 واحد رفاهی برای معلمان احداث شد.
در این مراسم از حدود 10تن از خیران آموزش و پرورش شهرستان نکا تجلیل شد.
شهرستان 120هزارنفری نکا در شرق مازندران واقع شده است.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/7332
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.