به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، جعفر احمدی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نکا اظهار داشت: سال گذشته علی‌رغم کمبود اعتبارات، طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری در شهرستان افتتاح شد که برای اشتغال مشاغل خانگی و بنگاه‌های خرد 65 میلیارد ریال برای شهرستان جذب شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت نیاز سنجی و اولویت بندی اشتغال بوده که امسال تلاش می‌کنیم موانع تولید را رفع کنیم و با حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه را برای اشتغال فارغ التحصیلان فراهم کنیم.

احمدی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری از دیگراولویت‌های دولت بوده که توسعه روستاهای هدف گردشگری از برترین‌ها است تا در مناطق روستایی ظرفیت‌سازی را افزایش دهیم و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: در زمینه کشاورزی نیز سال گذشته 10 هزار و 500 تن مرکبات درجه یک، دو و سه خریداری و یک میلیارد و 200 میلیون تومان به باغداران پرداخت شد و 7 میلیاردو 600 میلیون تومان از طریق بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

فرماندار نکا گفت: ارتقا شاخص امنیت، کنترل نرخ تورم، آسفالت راه روستایی، اجرای پروژه‌های راه‌سازی از مهمترین اقدامات دولت در سال گذشته بوده و امسال نیز تولید گازرسانی به روستاهای بالادست و آبگیری سد گلورد از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان است.

نکا پایلوت موفق توسعه کشت کلزا

مدیر جهادکشاورزی  نکا نیز گفت: طبق بازدید معاون وزیر از شهرستان نکا در زمینه کشت کلزا،  نکا پایلوت موفق قرار گرفت.

علی طاهری  امیری افزود: 9 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان نیز به کشت شالی اختصاص یافت که 50 درصد به برنج پرمحصول اختصاص و 70 تن بذر اصلاح شده پرمحصول میان کشاورزان توزیع شد.

وی بیان داشت: درزمینه پرورش هلو و شلیل نیز شهرستان نکا رتبه نخست را در استان دارد که امیدواریم امسال تولید خوبی برای این دو محصول داشته باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619845
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.