رئیس اتاق بازرگانی مازندران هدف از سفراستاندارکربلا و هیات تجاری به این خطه شمال کشور را گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین 2 استان اعلام کرد.
عبدالله مهاجر روز دوشنبه در حاشیه نشست هماهنگی سفر استاندار کربلا در ساری به خبرنگارایرنا گفت که هم اکنون عراق به خصوص کربلا از استان های هدف صادراتی تجار مازنی محسوب می شود و ما برای گسترش روابط اقتصادی دو جانبه نیازمند نشست های متعدد برای تعامل بیشتر داریم.
وی سفر استاندارکربلا را موقعیت مناسب برای تجار و فعالان اقتصادی مازندران برای بیان مشکلات و تعامل برای رفع موانع پیشرو برای گسترش مبادلات تجاری دانست.
نشست با فعالان اقتصادی و تجاری، نشست با استاندارمازندران و مدیران دستگاه های اجرایی، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از مهمترین برنامه سفر 3 روزه استاندار کربلا به مازندران اعلام شد.
طبق برنامه ریزی این سفر 30 فروردین ماه شروع و 2 اردیبهشت ماه نیز خاتمه خواهد یافت.
عراق یکی از کشورهای مهم و هدف صادراتی ایران است که درسال گذشته حدود 6 میلیارد و 111 میلیون دلار کالا از ایران به این کشور صادر شد و عراق پس از چین و امارات متحده عربی سومین شریک تجاری ایران است.
مازندران در سال گذشته حدود 450 میلیون دلار کالا به خارج کشور صادر کرد که طبق آمار حدود 30 درصد از این صادرات که عمده آنها مواد غذایی از جمله لبنیات بود به عراق انجام شده است.
همچنین در اربعین سال گذشته 40 هزار مازنی به کربلا سفر کردند و در هفته 3 پرواز از ساری به مقصد عراق انجام می شود.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.