به گزارش خبرنگاری ایرنا ، محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در نشست فعالان اقتصادی مازندران با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محمود اباد افزود : دولت پیش از سال جاری لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده و این لایحه در کمیسیون اقتصادی در دست بررسی است.
وی گفت : قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده به صورت موقت در کشور اجرا شد و طبق توافق مجلس با دولت قرار شده تا پیش از اصلاح، قانون فعلی اجرایی شود.
پورابراهیمی اضافه کرد : اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سطح کشور از سوی مجلس و دولت احساس شد و با این رویکرد نیز دولت یازدهم لایحه اصلاحیه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد و با بررسی در کمیسیون اقتصادی، به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آورده می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون نظانم بانکی و گمرک را از دیگر برنامه های کمیسیون اقتصادی در سال جاری برای برداشتن موانع تولید در کشور اعلام کرد.
وی پیش بینی کرد تا اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ نظام بانکی و گمرکی حداکثر در نیمه نخست سال جاری پایان یابد و اجرایی شود.
وی شفاف سازی عملکرد بانکها به خصوص در بخش دیرکرد و جرایم را از مهمترین برنامه اصلاح قانون نظام بانکی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم گفت که تمام برنامه های مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی در سال جاری براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای رونق تولید و اشتغال انجام می شود.
علی اسماعیلی افزود : مجلس شورای اسلامی نیز در سال جاری برنامه های خود را با این رویکرد تنظیم کرده و کمیسیون اقتصادی مجلس نقش پررنگتری را در این حوزه بر عهده دارد.
وی شفاف سازی عملکرد بانکی، اصلام قوانین بانکی و مالیات بر ارزش افزوده را از کارکردهای مهم کمیسیون اقتصادی برای رونق تولید و اشتغال و رفع موانع تولید در کشور دانست.
اسماعیلی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی مازندران در 3 حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعتی گفت که تاکنون به خوبی از این ظرفیت ها به دلیل کمبود زیرساخت ها استفاده نشده است.
نماینده مردم نور و محمود آباد مازندران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : باید راهکاری برای توسعه زیرساخت ها در استان پیش بینی شود و جذب سرمایه گذاری خصوصی یکی از راهکارهای اصلی برای تسریع در توسعه این زیرساخت هاست.
اسماعیلی با اشاره به نقش مازندران در توسعه ملی گفت که این استان برای ایفای درست نقش خود در حوزه ملی نیازمند که افزایش سهمش از اعتبار ملی دارد و نمایندگان نیز باید در این حوزه مازندران را کمک کنند.
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز گذشته برای شرکت در همایش فعالان اقتصادی مازندران، همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بازدید از طرح ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار به این استان سفر کردند.
این سفر برای 2 روزه پیش بینی شده که عصر فردا با برپایی همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در شهرستان نور به کار خود خاتمه می دهد.
خبرنگار : حسین فلاحتی **انتشار دهنده : مهدی ابراهیم پور
/6982/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.