رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد نیازمند نگاه کارشناسی است و نباید با رویکرد سیاسی به آن نگاه کرد.

به گزارش ایلنا از شهرستان محمودآباد ، محمد رضا پور ابراهیمی در حاشیه بازدید کمیسیون اقتصادی مجلس ، معاون استاندار ، فرماندار شهرستان محمودآباد و مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران از شهرک صنعتی تشبندان ، اظهار داشت : ایجاد منطقه آزاد می تواند در توسعه اقتصادی کشور و استان نقش بسزایی داشته باشد و نگاه سیاسی به این موضوع می تواند آسیب زا باشد .

وی افزود : مجمع نمایندگان استان مازندران ، استاندار مازندران ومدیران ارشد استان با عبور از اختلافات روند تصویب منطقه آزاد را تسریع کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد این کمیسیون توسعه وتقویت مناطق آزاد است ، گفت: استان مازندران ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی وصنعت دارد و ایجاد منطقه آزاد و صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر می تواند وضعیت اقتصادی مازندران را بهبود ببخشد.

پور ابراهیمی افزود: ظرفیت های استان مازندران در سه بخش کشاورزی ، گردشگری و صنعت بسیار بالاست و نمی توان یک بخش را حذف کرد بلکه باید در این حوزه اولویت بندی صورت گیرد .

*هدف اصلی کمیسیون اقتصادی از سفرهای استانی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است

پور ابراهیمی اذعان داشت: هدف از سفر های کمیسیون اقتصادی مجلس تحقق شعار اقتصاد مقاومتی وبهبود شرایط تولید و اشتغال است .

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان ها در دو بخش بررسی می شود . در بخش اول مشکلات استانی ومنطقه ای واحد های تولیدی وفعالان است که با حضور استاندار و مدیران استانی وکشوری مربوطه حل می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بخش دوم مسائل ومشکلاتی در سطح ملی وجود دارد که این کمیسیون با جمع بندی در استان مورد بحث ، تصمیمی در سطح ملی می گیرد .

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این شرایط خاص اقتصادی ، کشور نیازمند نگاه ویژه است و تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس کمک به بهبود این شرایط است.

به گزارش ایلنا ، کمیسیون اقتصادی مجلس شروع سفر خود را در مازندران با دیدار از خانواده شهیدان نجف پور در روستای جوراکلا بخش مرکزی شهرستان محمودآباد آغاز نموده و با همایش اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال  روز شنبه 26 فروردین در دانشگاه آزاد اسلامی به پایان خواهند رساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.