رضا نوروزی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: بیشترین بازسازی و تعمیرات مسکن مددجویی در شهرستان های ساری و قائمشهر انجام شده است.
وی همچنین به آغاز احداث 424 واحد مسکن مددجویی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 194 واحد آماده تحویل است و مابقی تا 2ماه آینده به مدجویان تحویل داده خواهد شد.
نوروزی سقف کمک بلاعوض کمیته امداد در خرید و بازسازی مسکن مددجویان شهری را 150 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: دریافت پروانه ساخت و انشعابات آب برق وگاز برای ساختمان های مددجویی مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی رایگان بوده ومددجویان با معرفی کمیته امداد به ادارات مربوطه، از تسهیلات رایگان برای دریافت انشعابات برخوردار می شوند.
وی گفت: ساخت مسکن، اشتغال و ایجاد بسترهای مناسب برای خودکفایی مددجویان ازجمله مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات کمیته امداد است که امید می رود با مشارکت مردم و خیران گام های موثری در پیشبرد این مهم برداشته شود.
نوروزی یادآور شد: خیران و نیکوکاران مازندران می توانند از طریق شماره گیری آنی #5*3*011*8877* با تلفن همراه و وارد کردن مبلغ مورد نظر خود، در امر کمک به ساخت مسکن مددجویان با کمیته امداد همکاری کنند.
***حدود هشت هزار مددجوی مازندرانی خدمات مشاوره دریافت کردند
مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: همچنین سال گذشته هفت هزار و 966 نفر از مددجویان این استان از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی ارائه شده توسط کمیته امداد بهره مند شدند.
نوروزی افزود: خدمات مشاوره ای به مددجویان در زمینه هایی چون درمان اختلالات افسردگی و اضطراب، مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات خانوادگی و زناشویی و ارتباطی، اختلالات رشدی، مشکلات تحصیلی و مشاوره شغلی بوده است.
وی از بهبود یکهزار و 651 مددجوی تحت خدمات مشاوره فردی خبر داد و گفت: همچنین بیش از 600 مددجو نیز به منظور درمان و حل مشکلات خود در زمینه اختلالات رشدی خلقی، رفتاری،آموزشی، مشکلات ارتباطی و خانوادگی و زناشویی به کلینیک های تخصصی روانشناختی این نهاد مراجعه و از خدمات مشاوره ای بهره مند می شوند.
نوروزی همچنین پرداخت 238 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان مازندرانی را از دیگر اقدامات کمیته امداد امام (ره) در سال گذشته عنوان کرد .
مدیرکل کمیته امداد امام مازندران گفت: چهار هزار نفر از مددجویان این استان نیز در نوبت دریافت وام های قرض الحسنه در بخش های مختلف قرار دارند.
نوروزی افزود در سال گذشته همچنین به بیش از هشت هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد بیش از 120 میلیارد ریال وام کارگشایی پرداخت و یکهزار و 33 نفر نیز 118 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.
*** برگزاری دوره های حرفه آموزی و مهارت آموزی برای بیش از 10 هزار مددجوی مازندرانی
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گفت: این آموزش ها در بخش های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، گردشگری، فعالیت های صنفی و صنعتی و بازاریابی و خدمات و گروه هدف آنها شامل مددجویان کمک معیشت بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی بوده است.
نوروزی افزود: سال گذشته همچنین به هفت هزار و 28 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران آموزش های پایدارسازی مشاغل و توسعه طرح های خودکفایی به منظور ارتقا سطح دانش فنی و افزایش بهره وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال، ارائه شده است.
وی هدف از ارائه این آموزش ها را پایدارسازی مشاغل با هدف کیفی سازی اشتغال مددجویان، افزایش کیفیت تولیدات و محصولات، افزایش بهره وری سرمایه گذاری، آشنایی مجریان طرح با دانش روز و نحوه استفاده بهینه از امکانات و پتانسیل های منطقه به مددجویان عنوان کرد.
118 هزار و 570 نفر در قالب بیش از 70 هزار خانوار اعم از معیشت بگیر، تک خدمتی و چند خدمتی تحت پوشش حمایت های کمیته امداد امام (ره) مازندران قرار دارند.
خبرنگار:فاطمه رحمتی*انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.