به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازبابل ،دکتر تیرگر با اشاره به این که پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن می تواند دچار بیماری های خوش خیم و بد خیم شود ، گفت : به دلیل شرم و حیا ی بیماران و عدم مراجعه، تشخیص بسیاری از بیماری های پوستی ناحیه تناسلی با تاخیر صورت می گیرد و عدم تشخیص به موقع و پیشرفت آن، درمان را مشکل می سازد.
وی ادامه داد: ضایعات ناحیه تناسلی در زنان بسیاری از موارد توسط متخصصین زنان بررسی می گردد، اما موارد فراوانی از ضایعات پوستی و مخاطی ابتدای دستگاه تناسلی به دلیل دست کاری و خود درمانی بیماران و اندک بودن موارد ارجاع به متخصصین زنان در حیطه کار متخصصین پوست قرار گرفته ، معاینه توسط متخصصین پوست به تشخیص سریع ضایعات کمک می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: همکاری متخصصین زنان و پوست در تشخیص خارش ، اگزما ، پسوریازیس ، تب خال ، زگیل ، لیکن پلان ، لیکن سیمپلکس کرونیکوس، لیکن اسکلروزوس آتروفیکوس و ضایعات مخاطی بیماری های تاولی نظیر پمفیگوس می تواند منجر به تسریع کار تشخیص و درمان صحیح بیماران و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ی ایشان گردد.
وی گفت:حضور هم زمان متخصصین پوست و زنان جهت معاینه بیماران، تاخیر تشخیص و درمان در این گونه بیماران را به حداقل می رساند .
این متخصص ادامه داد: بسیاری از مشکلات بانوان مراجعه کننده به درمانگاه زنان به دلیل ترشحات حاصل از عفونت دستگاه تناسلی و یا خونریزی های نا به جا می باشد که در زمینه ی ضایعات فوق ، امکان وجود ضایعات پوستی وجود داشته و به دلیل عدم امکان مشاهده ی کامل توسط بیماران از تشخیص دور می مانند ، به علاوه برخی از ضایعات به دلیل قرارگیری در حیطه کاری متخصصین پوست الزاما باید توسط ایشان با معاینه و یا انجام بیوپسی ، تشخیص و سپس تحت درمان قرار گیرند.
دکتر تیرگر متخصص پوست دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: افتتاح درمانگاه مشترک زنان و پوست امکان تشخیص سریع ضایعات را برای دانشجویان و دستیاران گروه پزشکی فراهم می سازد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613988
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.