به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی با جوانان و نخبگان استان مازندران ، بالاترین سرمایه دولت را اعتماد ملت دانست و با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مایه عظمت کشور است ، تاکید کرد: انتخابات پرشکوه در سال تولید و اشتغال، دوستان را امیدوار و دشمنان ملت را نا امید می کند.
رئیس جمهوری مهم ترین مساله در انتخابات را حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای برشمرد و گفت: انتخابات یک روز است اما برای آینده کشور سرنوشت ساز است.
وی با طرح این موضوع که چرا امیرالمومنین(ع) به عنوان بزرگترین انسان پس از پیامبرعظیم الشان (ص)، دارای جایگاه است و چه اقدامی انجام شده که ایشان در قلوب آزادگان جهان هستند، گفت:علی (ع) اسطوره تقوی، شیر میدان نبرد و مرد اعتدال و عدالت بود و در لحظات سرنوشت ساز، آینده اسلام و عزت مسلمین را تضمین کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه درس مولا علی (ع) برای امروز ما، تصمیم درست در لحظات سرنوشت ساز است
ادامه داد: انسان ممکن است در طول عمر خود اقدامات تاثیرگذار زیادی داشته باشد اما برخی از اقدامات سرنوشت یک ملت را تغییر می دهد، این در حالی است که کارهای سرنوشت ساز قابل مقایسه با اقدامات خوب دیگر نیست.
رییس جمهور با اشاره به اینکه در تاریخ ایران روزهای فراموش ناشدنی و سرنوشت ساز فراوانی داشتیم و شخصیت هایی بودند که هیچ وقت مردم آنها را به خاطر تلاشها، فداکاری ها و اقدامات آنها برای زندگی کشور و فرهنگشان از یاد نخواهند برد، گفت: ملت ایران قادر است کاری انجام دهد که مایه عزت اسلام باشد.
** اتحاد ، رمز موفقیت
رئیس جمهوری با بیان اینکه تمام تلاش دولت زمینه سازی برای حضور و امیدواری مردم در حل مشکلات و تلاش و کارآفرینی بوده است، افزود : دولت هیچ کاری را به تنهایی نمی تواند انجام دهد و هر اقدامی که صورت گرفته با حضور و حمایت مردم بوده است و مردم هرگز بزرگان فرهنگی دلاوران و خادمان ایران را از یاد نخواهند برد.
دکتر روحانی اظهار داشت: هر زمان متحد و همدل بوده ایم توانسته ایم به پیروزی دست یابیم و اگر کنار هم باشیم می توانیم در صحنه های مختلف داخلی سطح منطقه تاثیرگذار و موفق باشیم.
رییس جمهور با تاکید بر ضرورت دوری از انشقاق و فاصله ها برای دستیابی به موفقیت های بیشتر گفت:تلاش ما در دولت این بوده که زمینه ها را برای حضور مردم در صحنه برای انجام اقدامات مختلف آماده کنیم.
** تحقق وعده مشورت با صاحب نظران در تصمیم گیری
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت سه سال و نیم ادعا نمی کنیم که همه مشکلات مردم حل شده است اما مردم می توانند مسیر، حرکت و راهی که انتخاب شده را با گذشته مقایسه کنند، اظهار داشت : ما به مردم قول دادیم که هیچ کاری را بدون مشورت با صاحب نظران انجام ندهیم و قول دادیم که خودرابی نکنیم و تصمیم یک شبه نگیریم و در این چارچوب ، همواره در جلسات کارشناسی هر چند نظر شخصی خودم متفاوت بوده اما در برابر رای جمع تسلیم بودم.
رییس جمهور پیشرفت در امور را به خاطر مشورت در تصمیم گیری ها دانست و گفت : امروز زمینه برای فعالیت و تلاش مردم افزایش یافته است. به گونه ای که در سال گذشته بانک مرکزی تلاش ارزشمندی داشته و به 24 هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط که عموما نیمه فعال و یا غیرفعال بودند، تسهیلات ارائه کرده است.
** مثبت شدن شاخص های اقتصادی
دکتر روحانی افزود : این به معنای عدم وجود واحد بیکار در کشور نیست اما آنچه اهمیت دارد این است که امروز حرکت خوبی اتفاق افتاده و حمایت از بنگاههای تولیدی قوی تر از گذشته در سال 96 ادامه خواهد یافت
رییس جمهور با اشاره به افت شدید قیمت نفت و کاهش درآمد دولت گفت: در آمد کشور در دی ماه سال 90 بیش از 10 میلیارد دلار و در دی ماه سال 94 یک میلیارد دلار بوده اما در این شرایط توانستیم کشور را اداره کرده و اجازه ندهیم که تزلزلی در امور ایجاد شود.
دکتر روحانی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت دانست و تصریح کرد: ما هرگز به مردم دروغ نگفتیم و دولت تا جایی که امکان داشته به قول خود به مردم عمل کرده و هر جا که اشتباه کردیم از آنان عذرخواهی کردیم و هیچگاه از عذرخواهی کردن از مردم دریغ نکردیم.
رییس جمهور با بیان اینکه امروز شرایط کشور برای حرکت و افزایش امید مردم آماده و فراهم است ، افزود: با تلاش متخصصان در یک افتتاح بی سابقه 6 فاز در پارس جنوبی به ارزش 20 میلیارد دلار به طور همزمان در هفته آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که این در تاریخ کشور بی سابقه است.
دکتر روحانی با بیان اینکه تولید محصولات پتروشیمی در دولت یازدهم 9 میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته و صادرات پتروشیمی به 5 میلیون و 500 هزار دلار دلار رسیده ، گفت: زمانی که یک ملت در مسیر پیشرفت کشور مصمم باشد می تواند کشور را در مسیر توسعه قرار دهد.
رییس جمهور با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته کشورهایی که متکی به درآمد نفتی بودند شرایط دشواری داشتند و ارزش پول ملی آنها به شدت کاهش یافت و تورم آنها تا مرز 1000 درصد افزایش یافت، گفت: در این شرایط کشور ما آرامش داشت و همه در کنار هم توانستیم حرکت خوبی را در تولید ایجاد کنیم.
** ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات
دکتر روحانی با اشاره به اینکه باید در روزهای سرنوشت ساز به میدان آمده و تلاش خود را انجام دهیم، گفت: انتخابات عرصه تعیین سرنوشت یک ملت و مهم ترین مساله در آن حضور گسترده مردم است.
رییس جمهور تاکید کرد: مردم باید به گونه ای پای صندوق آرا حضور داشته باشند که بتوانیم با انتخاباتی پرشکوه در سال تولید و اشتغال دوستان را امیدوار و دشمنان ملت ایران را ناامید کنیم.
دکتر روحانی ایجاد شرایط مهیا برای اشتغال و تولید و ایستادگی در برابر قدرتها و دفاع از حق ملت ایران در مذاکرات را به خاطر پشتیبانی ملت دانست و گفت : در فناوری هسته ای نه تنها عقب ننشستیم بلکه فقط طی یک سال 43 پرژه بزرگ را به بهره برداری رساندیم و 20 فروردین امسال برای ملت ایران این افتخارات به نمایش درآمد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد : برای اولین بار در تاریخ ایران توانستیم به تجارت هسته ای ورود پیدا کنیم و محصول خود در فناوری هسته ای را به دنیا عرضه کنیم و آب سنگین را که بسیاری از قدرت ها مخالف داشتن ایران بودند را برای اولین بار به آمریکا و روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ جهانی صادر کردیم.
دکتر روحانی اظهارداشت : این نشان می دهد که اگر در روز سرنوشت نسبت به آینده کشور بی تفاوت نباشیم موفق خواهیم بود.
رییس جمهور حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را مایه عظمت کشور دانست و گفت : همه مردم باید تشویق به حضور پرشور در انتخابات شوند چرا که حضور مردم برای عظمت و سربلندی کشور حائز اهمیت است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه زمانی که عدالت تبلیغاتی وجود ندارد و ابزار و بوق های قوی در اختیار عده ای خاص قرار می گیرد ، وظیفه آحاد جامعه سنگین تر خواهد بود، افزود : وظیفه همه ما تبیین واقعیتها برای مردم است چرا که فریاد کردن در راه حق رسالت و وظیفه ای همگانی بر دوش همه است.
دکتر روحانی افزود : اگر در روز سرنوشت به درستی به وظیفه خود عمل کنیم فردای ما بهتر از دیروز و امروز خواهد بود.
رئیس جمهور با بیان اینکه برای اولین بار در کشور 12 سال پس از تدوین سند چشم انداز به رشد بالای 8 درصد دست یافتیم، اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی دشوار از لحاظ درآمد نفتی و در حالی که بسیاری از کشورهای تولید کننده نفت میلیاردها دلار از ذخایر خود برای اداره کشورشان استفاده کردند، حدود 40 میلیارد دلار نیز به ذخایر صندوق توسعه ملی افزود.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول سالهای گذشته در همه شاخص ها توفیق داشته و این مسیر باید با تلاش، کوشش و اتحاد بیشتر ادامه یابد.
پیش از سخان رییس جمهور، استاندار مازندران گزارشی از برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه و پیشرفت استان ارائه کرد. همچنین چند تن از فرهیختگان و نخبگان استان نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.
رئیس جمهوری صبح امروز به همراه سه تن از معاونان و 11 وزیر کابینه به مازندران سفر کرد.
دکتر روحانی در این سفر به صورت ویدیو کنفرانس 34 طرح زیرساختی و اقتصادی را با بیش از 18 هزار و 650 میلیارد ریال هزینه افتتاح کرد.
همچنین در این سفر عملیات اجرایی 9 طرح زیرساختی و اقتصادی مازندران هم که دولت حدود 15 هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار برای آنها پیش بینی کرده ، آغاز شد.
نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان استان مازندران در نوشهر برنامه پایانی رئیس جمهوری به مازندران بود و پس از آن نیز دکتر روحانی مازندران را از فرودگاه نوشهر به مقصد تهران ترک کرد.
رئیس جمهوری پیش از این در مهر سال 94 در قالب سفر کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران سفر کرده بود که دستاورد آن برای مردم استان 46 مصوبه با اعتباری حدود 10 هزار میلیارد ریال بود.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.