به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی کرباسیان روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از کارخانه ذغال شویی البرز مرکزی افزود : قائم مقام محیط زیست با تیم همراه چند ماه گذشته از کارخانه کک سازی بازدیدی داشته اند که مقرر شد تا یک مشاور بین المللی از آلمان اطلاعات را مرور و نظرنهایی را ارسال کند.
وی ادامه داد : مشاور نظر نهایی را تا یک ماه آینده ارسال می کند و اگر در توافق به عمل آمده به تفاهم برسند ، طبق ضوابط سازمان محیط زیست عملیات کار آغاز خواهد شد.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برای طرح های کک سازی و معدن کرد آباد در حال حاضر بودجه تعریف شده است ، گفت که تنها مشکل حل مسائل زیست محیطی است.
کرباسیان به مشکل زیست محیطی معدن کرد آباد اشاره کرد و افزود : تا هفته آینده جلسه ای با حضور رئیس سازمان جنگل ها برای حل این مشکل برگزار می شود.
وی همچنین با بیان اینکه مزایده کارخانه قدیم ذغال شویی انجام شده است ، گفت : مقرر شد تا شرکتی در این زمینه سرمایه گذاری کند تا بتواند مواد باطله را به محصول تبدیل کند و از این طریق از خطر محیط زیستی جلوگیری و فرصت های شغلی از این طرح ایجاد شود.
معاون وزیر صنعت اظهار داشت : کارخانه قدیم ذغال شویی مهم ترین مرکز ذغال شویی ایران از لحاظ زیست محیطی است زیرا میزان باطله آن ١٧ درصد کمتر از بقیه ذغال شویی هاست و به محیط زیست اطراف آن هیچ آسیبی وارد نمی کند.
کرباسیان به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت : باید به صورت کارشناسی شده در راستای حل مشکل کارخانه ها برای راه اندازی و ایجاد فرصت های شغلی تلاش کرد.
وی با توجه به ظرفیت 140 میلیون تن ذغال سنگ در استان مازندران ، افزود : با آغاز اکتشافات های جدید ، 20 میلیون تن سال 95 به ذخیره ذغال سنگ قطعی استان اضافه شده و 60 میلیون تن دیگر نیز پیش بینی می شود.
کرباسیان به مهم ترین دستاورد دولت یازدهم در زمینه صنعت اشاره کرد و گفت : در دولت یازدهم 250 هزار کیلومتر کار اکتشافی انجام شده است در حالی که تا پیش از این یکصد هزار کیلومتر بود.
وی افزود : همچنین تنها در استان مازندران ظرف سال گذشته نزدیک به سه هزار کیلومتر کار اکتشافی انجام شده است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.