محمود واعظی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های ارتباطی مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : در حال حاضر 900 روستای مازندران زیر پوشش خدمات اینترنت هستند .
وی ادامه داد : امروز همچنین با بهره برداری نسل سوم تلفن همراه در 13 شهر مازندران ، تمامی 58 شهر این استان به این خدمات ارتباطی مجهز می شوند .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : همچنین در برنامه افتتاح طرح های ارتباطی که همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران انجام شد نسل چهارم تلفن همراه در 9 شهر این استان راه اندازی شد .
وی همچنین از توسعه پایانه فیبر نوری شهرستان های قائمشهر ، چالوس و آمل به عنوان دیگر طرح های ارتباطی نام برد که همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به مازندران افتتاح شد .
واعظی هزینه اجرای پروژه های فوق را 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد .
** نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه ارتباطات مازندران
واعظی با تاکید بر نگاه ویژه دولت یازدهم به مازندران به عنوان استان گردشگرپذیر کشور ، گفت : با توجه به حضور میلیونی مسافران در این استان تلاش شده تا فراهم آوردن زیر ساخت و بسترهای لازم مردم مازندران با مشکلی در برقراری ارتباطات تلفنی و اینترنتی مواجه نباشند .
وی از افزوده شدن 8 و نیم برابری پهنای باند اینترنت ، 4 و 8 دهم برابری شبکه انتقال و 5 و نیم برابر شدن تعداد مشترکان به عنوان بخشی از تلاش های دولت یازدهم در این عرصه نام برد .
وزیر ارتباطات گفت : اجرای 450 کیلومتر فیبر نوری بین شهرها از دیگر اقدامات سه سال و نیم اخیر در مازندران است .
به گفته واعظی در دولت یازدهم 980 میلیارد تومان برای بهره برداری پروژه های ای سی تی در مازندران سرمایه گذاری شده است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.