علی خدمتگزار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در مجموع 11 پروژه عمرانی و زیرساختی در بندرامیرآباد با حضور دکتر حسن روحانی افتتاح و یا وارد فاز اجرایی می شود.
وی اضافه کرد : بیش از 6 هزار میلیاردریال از پروژه های افتتاحی و یا کلنگ زنی در بندرامیرآباد در سفر رئیس جمهوری اعتبارش از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.
وی مهمترین پروژه های افتتاحی در بندر امیرآباد را شامل کارخانه کاغذ سازی، 6 پست اسکله، 2 دهنه سیلوی ذخیره گندم، انبار ذخیره روغن ، تجهیزات بارگیری و تخلیه مدرن،دیوار حفاظتی اعلام کرد.
به گفته وی با بهره برداری از 6 پست اسکله در این بندر ظرفیت بارگیری و تخلیه بار در این بندر به حدود 7.5 میلیون تن می رسد.
خدمتگزار اظهارداشت : با بهره برداری ازپروژه های زیرساختی و تولیدی و صنعتی در بندرامیرآباد حداقل برای یک هزار و 700 نفر ایجاد اشتغال می شود.
مدیربنادر ، دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد پروژه هایی که در این سفر کلنگ زنی می شود را شامل اتصال اسکله رو رو به شبکه ریلی سراسری،دیوار حفاظتی، و کارخانه ام دی اف اعلام کرد.
رئیس جمهوری سه شنبه هفته جاری 22 فروردین ماه برای افتتاح و کلنگ زنی 30 هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و زیرساختی به مازندران سفر می کند.
این دومین سفر دکتر حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید به مازندران در 3.5 سال اخیر است.
دردولت تدبیر و امید بخش خصوصی در بندرامیراباد 11 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد و حدود 10 هزار میلیارد ریال نیز سرمایه گذاری در این بندر از سوی بخش خصوصی در دست اجراست.
بندرامیرآباد در دهه 80 در زمینی به مساحت یک هزار هکتار عملیات اجرایی خود را شروع کرد و تاکنون حدود 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذری بخش خصوصی در آن جذب شد و زمینه اشتغال را برای 3 هزار نفر فراهم کرده است.
خبرنگار: حسین فلاحتی **انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.