به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد دامادی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در ساری افزود : اینکه برخی می خواهند تمام مشکلات اقتصادی کشور را به پای دولت یازدهم بنویسند ، بی انصافی است و مظلومیت این دولت را نشان می دهد.
وی ادامه داد : حدود چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت های زیادی با گرایش های مختلف روی کار آمدند و هر کدام نیز کارکردهایی را در زمینه اقتصادی داشتند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مسائل اقتصادی نیز به معنای کم کاری این دولت نبوده و دغدغه وضعیت اقتصادی کشور در رهنمودها حضرت آقا در حداقل 15 سال گذشته تاکنون که دولت هایی با گرایش مختلف سرکار بودند ، بیان شده است.
دامادی افزود : همه مشکلات کشور مربوط به حضور یک جریان سیاسی در مسند قوه اجرائی نبوده و این طور همه مشکلات را به یک جریان سیاسی و یا دولت نسبت داده شود ، به صلاح کشور نخواهد بود.
وی ادامه داد : در طول 38 سال گذشته همه مسئولان کشوری کم و بیش در مورد اشتغال و تولید برنامه هایی را اجرا کردند ، ولی همچنان بخش زیادی از این مشکلات وجود دارد.
** خط کشی های ولائی و غیرولائی در آستانه انتخابات
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی خط کشی ها ولایی و غیر ولایی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، گفت : تمام روسای جمهوری ما پس از انقلاب اسلامی از نیروهای ولایی و در خط ولایت فقیه بودند و در آستانه انتخابات رئیس جمهوری بحث هایی مبنی بر انتخاب رئیس جمهوری ولایی ، نمی تواند به صلاح کشور باشد.
وی افزود : همه دولت های ما پیرو ولایت و انقلابی هستند و صرفا در نحوه حرکتشان برای توسعه کشور تفکرات مختلفی داشتند.
** تقدیر از عملکرد کارگزاران دولت
نماینده مرکز مازندران در مجلس گفت : مدیران دولت با وجود مشکلات اقتصادی و محدودیت های مالی کارهای خوبی را در استان انجام دادند و این مدیران شایسته دریافت مدال مدیریتی هستند.
وی شعارزدگی را مهم ترین آفت برای کشور دانست و افزود : امیدواریم دیگر شاهد وعده های بدون عمل در کشور نباشیم .
وی گفت : در سال های گذشته کشور با شعارزدگی و قول های بدون عمل دچار مشکل شد و نباید بار دیگر این روش ها تکرار شود.
دامادی همچنین در آستان سفر رئیس جمهوری به مازندران ، خواستار اجرائی شدن مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید برای تامین زیرساخت های مناطق پائین دست استان شد.
** قدردانی از دولت به خاطر تغییر نحوه توزیع بودجه
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با قدردانی از تلاش دولت تدبیر و امید به خصوص کارگزاران دولت در مازندران گفت که در قانون بودجه سال جاری کشور تخصیص بودجه استانی از 15 درصد کل بودجه عمومی به 35 درصد افزایش یافت و این افزایش روند خوبی برای رفع برخی عقب ماندگی زیرساختی در استان است.
قاسم احمدی لاشکی افزود : بهره گیری مناسب از اعتبارات نیازمند برنامه ریزی و تدوین سند راهبردی توسعه ای است و باید این کار در استان صورت گیرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال خواهان توجه بیشتر به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت شد.
این نماینده مجلس همچنین توجه به اشتغال فارغ التحصیلان بیکار را از دیگر مطالبات نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
** رفع بیکاری با عزم ملی
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ، جویبار ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی هم گفت که رفع مشکل بیکاری در کشور نیازمند عزم ملی تمام نیروها و سازمان های دولتی و غیر دولتی است .
عبدالله رضیان افزود : همه ما برای رفع مشکل بیکاری باید به کمک دولت بیاییم و با رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی ، بستر مناسب را برای اشتغال و تولید فراهم کنیم.
وی مهم ترین مشکل بنگاههای اقتصادی را مسایل مالی و بانکی، مالیات و تامین اجتماعی برشمرد و خواهان رفع این مشکل از سوی دست اندرکاران مربوطه شد.
مازندران 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.