به گزارش خبرنگارایرنا، ربیع فلاح جلودارو آیت الله نورالله طبرسی روز پنجشنبه درپیامی نوشتند:همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت، بار دیگر، عِطر دل انگیزِ سالگشتِ شهادت مردی از تبارعشق و ایثار، مشام جانمان را نوازش می دهد.
در این پیام آورده شد: سردار سرلشکر شهید محمد حسن طوسی، شکوهی راستین از مقاومت و شجاعتِ مردان بی ادعای این سرزمین پاک، 'مازندران' است و مدال افتخاری که او در عرصه ی جنگ و مبارزه با دشمنان نظام و انقلاب بر گردن نهاد، موجب شد تا بعدها مدالی از جنس افتخار و عظمت، به یادگار از سوی مقام معظم رهبری بر گردن خانواده ی نستوه او نهاده شود.
استاندارو نماینده ولی فقیه درمازندران دراین پیام نوشتند: نقش ارزنده و کلیدی این شهید درعملیات غرور
آفرین 'والفجر8' که یکی از عملیاتهای غرورآفرین و البته پیچیده و کارساز در 8 سال دفاع مقدس بود، بر همگان آشکار است.
دراین پیام آورده شد :کارکرد او وهم رزمانش درواحد اطلاعات و عملیات لشکر 25 کربلا با تدبیر قوی اطلاعاتی و همت والا، زمینه ساز عملیاتی موفق و اعجاب انگیز برای نیروهای پیاده شدند که پس از گذشت سالها، ایده های طراحی آن مورد توجه نظریه پردازان بزرگ نظامی دنیا است.
درپایان این پیام آورده شد : این شهید والامقام و پیروراستین حضرت امام (ره) درعرصه مبارزه و رزم، با اهداء خون خود، سرمشق جوانان این وطن شده تا امروز مدافعانی راستین از گوشه و کناراین آب و خاک، فرسنگها دورتر از این مرز و بوم، در راه دفاع از حریم امن اهل بیت، بویژه حضرت زینب(س)، جان خود را در طبق اخلاص نهند تا خاک ایران اسلامی از گزند دشمنان و کینه توزان در امان ماند.
سردار سرلشکر محمدحسن طوسی در سال 1337 در روستای طوسکلا در پنج کیلومتری شمال شهرستان نکاء متولد شد و در 18 فروردین سال 66 در منطقه شلمچه در عملیات کربلای هشت به شهادت رسید.
به جز سردار محمدحسن طوسی، 2 تن از برادرانش به نام های سردار محمد ابراهیم و محمدحسین طوسی نیز در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
دهمین یادواره شهدای شهرستان نکاء زادگاه سردار محمدحسن طوسی با محوریت این سردار شهید صبح امروز 17 فروردین ماه در مصلی این شهر برگزار می شود.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.