دلاور بزرگ نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از این اقدام را صدور مجوز برای خانه های مسافر و شناسنامه دار شدن فعالیت آنها اعلام کرد.
وی ظرفیت سنجی اقامتی خانه های مسافر را از دیگر اهداف ساماندهی آنها در دور جدید برشمرد و پیش بینی کرد که بیش از 80 هزار خانه مسافر در مازندران فعال باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران توضیح داد : به دلیل نبود ساماندهی نشدن همه خانه های مسافر ، هم اکنون بیشتر این فضاها در فهرست ظرفیت اقامتی استان وجود ندارند .
خانه های مسافر با مصوبه سال 1394 هیات وزیران به عنوان یکی از اقامتگاههای گردشگری در نظر گرفته شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : برای اجرایی شدن این مصوبه در مازندران کمیسیون امنیت گردشگری با محوریت خانه مسافر در شهریور 94 در تمامی شهرستان های مازندران تشکیل شد .
وی از فرماندار ، فرمانده انتظامی ، رئیس میراث فرهنگی ، دادستان و رئیس اداره اطلاعات به عنوان اعضای این کمیسیون در هر شهرستان نام برد.
بزرگ نیا ساماندهی 430 خانه مسافر و گرفتن پروانه را به عنوان اصلی ترین فعالیت این کمیسیون در این مدت دانست و گفت که در دور جدید ساماندهی با استفاده از ظرفیت اینترنتی تمامی فعالیت های خانه مسافر از قبیل گرفتن پروانه و مجوز فعالیت و پذیرش مسافران از این طریق انجام می شود .
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران افزود : انجام این رویه ساماندهی باعث می شود تا متولیان خانه های مسافر برای گرفتن مجوز فعالیت اقدام کنند در لیست فضاهای اقامتی قرار بگیرند .
وی ادامه داد : تاکنون اداره کل میراث فرهنگی مازندران توانست هشت هزار خانه مسافر در استان را شناسایی کند .
وی گفت که این روند ساماندهی خانه های مسافر مازندران تا گرفتن فعالیت تمامی خانه های دارای شرایط ادامه خواهد داشت .
** وجود 200 هزار ویلا یا خانه دوم در مازندران
بزرگ نیا از ویلاهای افراد غیر بومی در مازندران با نام ' خانه دوم ' نام برد و گفت که هم اکنون 200 هزار ویلا بدین گونه در استان وجود دارد .
وی افزود : وجود این ویلاها نیز خود به نوعی ظرفیت اقامتی در مازندران به شمار می روند که هنوز در لیست ظرفیت فضاهای اقامتی استان لحاظ نشده اند .
کل ظرفیت فضاهای اقامتی مازندران در نوروز امسال 809 هزار و 812 نفر شب اقامت مسافراست .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.