بهروز عطایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود : اقدام شایسته برای راه اندازی پویش نه به ریختن زباله بسیار مهم برای حفاظت از محیط زیست در برابر بی مهری انسانهاست و لازم است استمرار یابد .
وی با ابراز نارضایی از مشارکت ضعیف مردم در نریختن زباله در طبیعت ، گفت : به نظر می رسد که مردم طبیعت را متعلق به خود نمی دانند و تنها به پاکیزگی محیط زندگی و خانه خود توجه می کنند.
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران با تاکید بر لزوم تغییر نگرش مردم در خصوص طبیعت ، افزود : این نگرش باید در مردم تقویت و نهادینه شود که مواهب طبیعی و زیبایی های آن برای استفاده انسان و لذت بردن از آن خلق شده و باید مورد حفاظت دایمی واقع شود.
عطایی با اشاره به اینکه تولید کمتر زباله از سوی شهروندان و نیز همراه شدن مردم در طول سال ، نه فقط در روز طبیعت ، باید به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود ، ادامه داد : زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار و برخورد منطقی و ضابطه مند ما با قوانین طبیعت است و هرگونه ناملایمتی ما با طبیعت اثرات مخرب و جبران ناپذیری برای زندگی خود ما در پی دارد.
وی به شهروندان توصیه کرد که خود در حفظ محیط زیست و طبیعت پیشتاز باشند.
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران تصریح کرد : همکاری مردم می تواند در داشتن یک شهر پاک با چهره زیبا کمک شایانی کند و با توجه به رسالت دینی و اخلاقی ما نسبت به طبیعت بکر خدادادی ، انتظار می رود در این مسیر حرکت روبه جلویی داشته باشیم .
عطایی گفت : همگان در ظاهر امر می دانند ریختن زباله در طبیعت و مکان های عمومی کاری ناپسند است ولی باز هم این کار به عادتی زشت برای برخی تبدیل شده است که نسبت به آن توجهی ندارند.
وی با بیان اینکه رسانه های تاثیر زیادی در آگاهی بخشی به مردم در کاهش تولید پسماند و نیز حفاظت از محیط زیست دارند ، ابراز امیدواری کرد که ایجاد حس همدلی و احساس مسئولیت در اقشار مختلف مردم برای تولید کمتر زباله و تفکیک آن و جلوگیری از رهاسازی در طبیعت و از طرفی بازیافت زباله و بازگرداندن آن به چرخه تولید ایجاد شود .
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.