سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری گفت : تاکنون 10 هزار و 300 نفر در تورهای رایگان ساری گردی شرکت کردند و از جاذبه ها و مناطق دیدنی ساری بازدید کردند .

رضا مردانی در گفتگو با ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از تورهای رایگان ساری گردی ، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروز تا کنون بیش از 10 هزار و 300 نفر در این تور شرکت کردند.

وی افزود : در این مدت 20  گردشگر از  کشورهای آلمان ، ایتالیا ، لهستان و چین با حضور در تورهای ساری گردی از جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهر بازدید کردند .

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری گفت : روزانه در دو نوبت صبح و عصر 12 دستگاه اتوبوس ، افراد را به مکان های درنظرگرفته شده برای ساری گردی می برند .

وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال برگزاری تورهای ساری گردی است ، ادامه داد : برگزاری تورهای ماجراجویان پالاگراید ، موتور و آفروید ا زجمله برنامه ویژه و خاص امسال بوده است که بنا به درخواست شرکت کنندگان برگزار شد.

مردانی به برگزاری بازی هیجان انگیز زیپلاین در تور ساری گردی اشاره کرد و افزود: این تور ماجراجویانه دو نوبت با حضور تعداد زیادی گردشگر در سد شهید رجایی ساری برگزار شد.

وی ادامه داد: زیپ لاین ،یک تفریح سالم و خانوادگی می باشد که از طریق یک قرقره که به یک سیم بکسل وصل می شود مسافتی را بین دو دره عبور می کنید، زیپ لاین ورزش یا تفریح مناسب برای تمامی افراد در تمامی سن ها از خانم و آقا تا بچه و بزرگسال می باشد.

وی از برگزاری تور ویژه گردشگری همراه با موسیقی زنده محلی و بازدید از نمایشگاه های صنایع دستی در پارک ملل خبر داد و افزود: همچنین تور آفرود سواری در منطقه دودانگه و چهارانگه برای گردشگران و مسافران نوروزی برگزار شده است.

مردانی گفت: مسابقات آفرود (به انگلیسی: Off-road) یا بیابانی، گونه‌ای از مسابقات اتومبیل رانی هستند که در پیستهای دارای عوارض دشوار طبیعی (و نه در میان مناطق بکر طبیعی) برگزار می‌شوند. در این نوع از مسابقات معمولاً از خودروهای شاسی بلند (SUV) استفاده می‌شود.

مردانی از استقبال شرکت کنندگان تور ساری گردی برای روز طبیعت به عنوان برنامه 12 فروردین تور نام برد و ادامه داد : با حضور شهروندان پاکسازی سواحل دریای خزر و مکان های تاریخی در حال انجام است.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری ،افزود:این تورها با هدف آشنایی مسافران  نوروری  از جاذبه ها و اماکن تاریخی  وگردشگری مرکز استان از سوی شهرداری ساری  و شرکت گردشگری بهشت پنهان شکل گرفت.

مردانی به همکاری شهردار ساری ، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ورئیس اداره زیباسازی و اتوبوس رانی و همچنین اداره کل میراث استان و شهرستان فرمانداری ساری و اداره اموزش پرورش ناحیه یک ساری  و کار گروه گردشگری شهرداری  اشاره کرد و از تلاش و زحمات آنان قدردانی کرد.

در ادامه راهنما ارشد تورهای ساری گردی گفت: امسال فضا ی تورهای ساری‌گردی برای گردشگران همراه با برنامه‌های شاد بود که با استقبال خوب گردشگران همراه بود.

علی شریفی رضوی افزود: امسال فضا ی تورهای ساری‌ گردی برای گردشگران همراه با برنامه‌های شاد بود که با استقبال خوب گردشگران همراه بود.

وی افزود: 10 خودرو صبح و عصر برای تورهای ساری‌گردی اختصاص یافته بود که با استقبال بی‌نظیر گردشگران از تورهای ساری‌گردی سبب شد 6 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس ساری‌گردی اضافه شود..

شریفی گفت: در تورهای ساری‌ گردی تمامی راهنماییان محلی و کارگروه گردشگری شهرداری ساری همکاری لازم را داشتند تا برگزاری این تور به نحو احسن انجام شود.

باداب سورت ، دریاچه الندان ، چشمه چورت ، آبشار شیرین رود ، چشمه گرگین آباد ، روستاهای دودانگه و چهار دانگه از جمله مکان هایی است که در تور ساری گردی مردم از آنها بازدید می کنند .

خانه کلبادی، بقعه امام زاده عباس، بقعه پهنه کلا، چشمه باداب سورت، حمام وزیری ، مسجد جامع تاریخی فرح آباد، ساحل خزرآباد، مسجد مصطفی خان، نوباغشاه ساری، برج رسکت و سد سلیمان تنگه از اماکن دیدنی و تاریخی ساری است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.