خلیل الله انتظاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : جمعیت این شهر کوچک هنگام تعطیلات نوروزی و تابستانی به چندین برابر جمعیت ثابت آن افزایش می یابد که این روند به خاطر وجود این جاذبه های گردشگری خاص و زیبا است .
وی با اشاره به جمعیت ثابت هشت هزاری این شهر گفت : با وجود برخورداری از ظرفیت های خوب گردشگری جمعیت این شهر در تعطیلات بیش از 20 هزار نفر می رسد .
شهردار کیاسر افزود : این شهر واقع در بخش چهاردانگه ساری با داشتن چشمه معروف باداب سورت ، آب و هوای ییلاقی مناظر طبیعی بکر، امامزاده‌ها ، بقاع متبرکه، رودخانه و دریاچه، آداب و رسوم و فرهنگ بومی غنی و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی چندین استان به مازندران مکان مناسبی برای تفرج و استراحت است.
وی ادامه داد : با توجه به قرار داشتن کیاسر در مسیرتردد به دیگر استان های کشور ایجاد جایگاه‌های ویژه‌ای همچون استراحتگاه و مجتمع‌های بین‌ راهی ضروری است .
شهردار کیاسر گفت : هم اکنون با امکانات و اعتبار محدود این شهر از جمله مدارس ، چند سوئیت شهرداری و آتش نشانی کیاسر میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی را انجام می دهد .
وی افزود: در حالیکه کیاسر باید مجموعه های اقامتی و پذیرایی بیشتری را برای میزبانی از مسافران و گردشگرانی برای دیدن این فضاها می آیند داشته باشد .
او با اشاره به ضرورت حفظ بافت بومی منازل کیاسر ، ادامه داد: اضافه شدن 750 هکتار به شهر کیاسر در جهت حفظ خانه های بومی و ساخت بلوار 5 کیلومتری از اقدامات این شهر است .
انتظاری عمده معروفیت کیاسر را تولید صیفی‌جات اعلام کرد و گفت: بسیاری از شهروندان با بازگشت دوباره به این شهر در حال توسعه باغات خود هستند.
وی از ساخت یک پارک تفریحی در ورودی شهر کیاسر با مجموعه‌ای از بازارچه سنتی، رستوران، آسیاب و نانوایی سنتی به عنوان بخشی از اقدامات برای جذب بیشتر گردشگر نام برد .
کیاسردر70 کیلومتری جنوب ساری در مرکز بخش چهاردانگه قرار دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.