به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا یونسی عصر روز سه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی مجریان و دست اندرکاران پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا حوزه انتخابیه قائمشهر افزود : همه عوامل اجرائی و نظارتی باید بی طرفی در انتخابات را ملاک عمل خود قرار دهند و بدانند که بقای قدرت زمامداران تنها به رای و انتخاب مردم بستگی دارد .
وی ادامه داد : اگر مردم از عملکرد نامزدها که در دوره های قبل راضی باشند ، دوباره به آنان رای خواهند داد و مردم در نظام های انتخاباتی خودشان قدرت را به صورت مسالمت آمیز و با رعایت قانون در کمال آزادی و امنیت و با مشارکت حداکثری جا به جا می کنند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران ارکان مهم انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را قانون مندی و بی طرفی کامل دست اندرکاران دانست و گفت : عوامل اجرایی و نظازتی نباید به نفع و یا علیه کسی موضع گیری کنند چرا که ما امانت داران مردم هستیم.
یونسی تلاش برای مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم در انتخابات را وظیفه مهم دست اندرکاران برگزاری انتخابات دانست و افزود : در استان مازندران همه ما باید مبنای کار را تقویت وحدت ملی قرار دهیم و این یک کار هنرمندانه است .
وی ، احترام ، اعتماد و شفافیت را سه مولفه مهم دولت یازدهم در خدمتگزاری به مردم دانست و اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران با قانون اساسی مترقی خود از معدود کشورهای جهان است که حضور گسترده مردم را در انتخابات در سال های متمادی تجربه کرده است .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مشارکت 92 درصدی مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را نمونه ای از حضور گسترده مردم در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد.
وی گفت : در انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی هم 73.2 درصد از واجدان شرایط رای دادن در مازندران در انتخابات شرکت کردند که بالاترین میزان مشارکت در میان استان هایی بود که بیشتر از 2 میلیون نفر جمعیت داشتند.
یونسی با بیان اینکه مردم در انتخابات ، مدیران آینده کشور را تعیین می کنند و از این طریق سرنوشت خودشان را رقمی می زنند ، افزود : در استان مازندران بیش از هفت هزار و 100 نفر در دوره پنجم با رای مردم عضو شوراهای شهر و روستا می شوند .
** کمک یکهزار و 500 میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها
رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه در سال گذشته یکهزا ر و 500 میلیارد تومان بودجه به حساب شهرداری ها واریز شد ، گفت : افرادی که در دوره پنجم عضو شوراهای شهر می شوند می توانند با این بودجه برای عمران و آبادانی شهرشان تلاش کنند.
یونسی با اعلام این که در دولت یازدهم تاکنون 480 میلیارد تومان به دهیاری ها کمک شده است. ، افزود : مردم باید توجه داشته باشند تا افراد کارامد را برای شوراها انتخاب کنند تا بتوانند از این بودجه های کلان برای آبادانی شهرها و روستاهای خود بخوبی استفاده کنند.
معاون استاندار مازندران ، زمان شروع تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از 21 تا 27 اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت : زمان شروع تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هم از 7 تا 27 اردیبهشت است .
در مازندران 18 هزار و 176 نفر برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلب شده اند که به طور میانگین هر 180 نفر جمعیت مازندران یک نفر داوطلب انتخابات شوراها شدند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.