سید مصطفی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از ذخیره سه هزار تن مرغ منجمد در سردخانه های استان مازندران خبر داد و افزود : مرغ منجد نیز کیلویی پنج هزارو 900تومان به دست مصرف کننده می رسد.
سالانه 215هزار تن معادل 12درصد گوشت سفید کشور در مازندران تولید می شود.
مازندران با 39واحد کارخانه جوجه کشی و با ظرفیت 590 دستگاه ،سالانه 283میلیون قطعه جوجه یکروزه برابر با 30 درصد تولید کشور ،رتبه نخست را دارد.
مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه کمبودی در تولید ، ذخیره و توزیع مرغ گرم و منجمد در شب عید و تعطیلات نوروزی استان وجود ندارد، بیان داشت : هر تعداد مسافر و گردشگر وارد استان شوند، کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد و حتی عرضه آن نیز زیر قیمت مصوب تنظیم بازار خواهد بود.
آمار ستاد خدمات سفر مازندران نیز نشان می دهد که این استان در تعطیلات نوروز سال 95 میزبان حدود 12 میلیون نفر شب مسافر نوروزی بود.
ابراهیمی تصریح کرد: امسال امور پشتیبانی دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، با هدف تنظیم بازار 15هزار تن مرغ را ذخیره سازی و بر اساس نیاز به استان های کشور صادر کرد.
**کشیک های نوروزی عرضه مرغ منجمد از سردخانه های مازندران
وی با اشاره به اینکه صاحبان فروشگاههای زنجیره ای ، تعاونی های مصرف و دیگر مشتریان مازندران در تعطیلات نوروزی می توانند به هر اندازه مرغ مورد نیاز را کیلویی پنج هزارو 500تومان از سردخانه های استان تحویل بگیرند، گفت: قیمت عرضه مرغ منجمد برای مصرف کننده ،پنج هزارو 900تومان است.
وی به وجود گوشت قرمز منجمد در سردخانه های مازندران اشاره کرد و گفت: گوشت منجمد نیز کیلویی 22هزار تومان عرضه می شود.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/18996990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.