علی نبیان معاون روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این موضوع از مدتی پیش به صورت رسمی و مکتوب به مدیران حوزه شهری در مناطق مختلف استان ابلاغ شده و اجرائی شدن آن با توجه به ورود میلیونی گردشگران به مازندران الزامی است .
وی افزود : بر این اساس تمامی فعالیت های عمرانی شهرداری ها از پنجشنبه این هفته 26 اسفند باید تعطیل شود و اجرای هر پروژه ای که نیاز به تخریب ، گودبرداری و ساخت و ساز در حوزه شهری دارد و مانع راحت شهروندان و گردشگران می شود ، باید پس از تعطیلات نوروزی اجرایی یا از سرگرفته شود.
معاون استاندار مازندران رعایت این ابلاغیه را بخشی از حقوق شهروندی افراد جامعه دانست و تاکید کرد : به طور قطع مدیران اجرائی که خدمتگزاران مردم هستند باید در رعایت حقوق شهروندی پیشگام باشند.
** پلیس ساختمان نظارت کند
نبیان حفاظت از حقوق شهروندی را از شعارهای دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت : پلیس ساختمان در مجموعه شهرداری های استان باید بر انجام صحیح این دستورالعمل با هدف روان سازی ترافیک و آسایش شهروندان نظارت دقیق داشته باشند.
استان مازندران با جمعیت حدود سه میلیون و 200 هزار نفری دارای 22 شهرستان ، 57 نقطه شهری و حدود سه هزار روستاست.
بر اساس آمار رسمی سالانه برای 6 میلیون متر مربع ساخت و ساز در مازندران پروانه صادر می شود.
آمار ستاد خدمات سفر مازندران نیز نشان می دهد که این استان در تعطیلات نوروز سال 95 میزبان حدود 12 میلیون نفر شب مسافر نوروزی بود.
** پاکسازی حریم راههای مازندران
معاون استاندار مازندران همچنین گفت که به منظور امنیت حریم راهها و ساماندهی محورهای مازندران ، طرح ضربتی پاکسازی و زیبا سازی حریم راههای استان توسط راهداران اداره کل راه و شهرسازی و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی این استان در حال انجام است.
استان مازندران بیش از 10 هزار و 700کیلومتر راه دارد و سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر برای استفاده از مواهب طبیعی از این راهها به این استان سفرمی کنند.
** فعالیت شبانه روزی پیمانکاران کمربندی جنوبی بابل
معاون عمرانی استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه پیمانکاران ساخت کمربندی جنوبی بابل تا پایان هفته جاری به صورت شبانه روزی مشغول کار خواهند بود ، گفت : از 2 ماه پیش تاکنون با هدف بردن این کمربندی به زیر بار ترافیک تا پایان سال جاری به عنوان عیدانه دولت یازدهم به مردم، تمام پیمانکاران این طرح به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند.
کنار گذر جنوبی بابل به طول 16کیلومتر از روستای ' چمازین ' مسیر جاده قدیم بابل به آمل در بخش مرکزی آغاز می شود و بعد از گذر از جاده های شهید صالحی و گنج افروز و عبور از زمین های کشاورزی و شالیزاری به روستای ' هتکه پشت ' ابتدای جاده بابل به قائمشهر می رسد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.